• Ventress

Kalsonger under badbyxor - varför?

Kom precis hem från badhuset och det är fan inte klokt va många killar/män det är som har på sig kalsonger under badbyxorna. De finns lappar i omklädningsrummen & badet där det står att det inte är tillåtet p.g.a. att det är ohygieniskt (kalsonger som man har haft hela dagen-i bästa fall..) med tanke på colibakterier som kan hamna i vattnet osv. Det är väl knappast troligt att de duschar och tar på sig rena kalsonger under badbrallorna före badet, eller?
    Eller är de rädda för att "den" ska trilla ut ur badbyxan? Knappast troligt eftersom badbyxorna är av den knälånga modellen och så lång är den väl knappast....

Har nästan ingen lust att bada när jag ser idioterna sina i kalsonger. 

• Svar på tråden Kalsonger under badbyxor - varför?
  • hilife

Vi var på Lalandia i somras. EXTREMT vanligt i danmark att folk har sina underkläder på sig. Riktigt snuskigt. Tänk vad det måste kloreras för att dessa personer inte är läskunniga?

Jag gick ur poolen för alltid när det kom 4 galanta damer från en världsdel som börjar på A och slutar på frica, de klev i med ALLA KLÄDERNA. Ja, badvakterna gapade på dem men de gapade tillbaks och badade på. Ett under att de inte drunknade av alla de klädlagren. Det hade kanske med deras religion att göra och att män inte skulle få se dem utan kläder? Inte undra på att vattnet nästan frätte ögonen ur oss andra som kunde stava till badbyxor och tvagning...

Att nätet skaver mot pungen? Suck, vilka idioter det finns. ÄR man så ömpungad får man väl ge fan i bad.... 

• Ventress
    Din mamma skrev 2012-09-26 19:30:35 följande:
    "För att nätet i byxorna skaver mot pungen." - Jag har frågat.

Bullshit. Det är bara nå´t jävla påhitt. Ta på er Speedos, då. Puckon. Har ingen lust att bada i deras rövbakterier.
  • Ventress
    hilife skrev 2012-09-26 19:48:45 följande:
    Vi var på Lalandia i somras. EXTREMT vanligt i danmark att folk har sina underkläder på sig. Riktigt snuskigt. Tänk vad det måste kloreras för att dessa personer inte är läskunniga?

Jag gick ur poolen för alltid när det kom 4 galanta damer från en världsdel som börjar på A och slutar på frica, de klev i med ALLA KLÄDERNA. Ja, badvakterna gapade på dem men de gapade tillbaks och badade på. Ett under att de inte drunknade av alla de klädlagren. Det hade kanske med deras religion att göra och att män inte skulle få se dem utan kläder? Inte undra på att vattnet nästan frätte ögonen ur oss andra som kunde stava till badbyxor och tvagning...

Att nätet skaver mot pungen? Suck, vilka idioter det finns. ÄR man så ömpungad får man väl ge fan i bad.... 
    Tycker att badvakterna på Lalandia ska slita upp killar som har kalsonger och be dem komma tillbaka när de är ordentligt ombytta.
  • Billig trevnad

För att de har organkomplex och inte vill att det ska synas hur små saker de har.

I ett badhus där jag brukade simma fick de höja klorhalten pga det. Så jävla äckligt.

• Laffe

Att det är ohygieniskt har jag faktiskt inte tänkt vidare på, däremot att det oftast är bomullsmaterial=kloggar igen filtrena. Men iaf, mina manliga vänner tycker att det känns säkrare, att inget "trillar ur". Jag använde själv trosor under badshortsen när jag var yngre, av estetiska själ. Inte längre dock. 

• Laffe
    Blåbär0103 skrev 2012-09-26 22:20:40 följande:
    Har även sett det på kvinnor. Fattar inte heller varför de gör det?
    För då kan man ha häng på badbrallan. *ascoool*
  • Ventress
    Laffe skrev 2012-09-26 22:17:37 följande:
    Att det är ohygieniskt har jag faktiskt inte tänkt vidare på, däremot att det oftast är bomullsmaterial=kloggar igen filtrena. Men iaf, mina manliga vänner tycker att det känns säkrare, att inget "trillar ur". Jag använde själv trosor under badshortsen när jag var yngre, av estetiska själ. Inte längre dock. 

Det är jävligt ohygieniskt..det finns ju folk som inte byter underkläder varje dag och som inte tvättar sig varje dag och att då gå ner i bassängen med de snuskiga underkläderna...nä, tycker faktiskt att badvakterna borde vara lite tuffare mot dem som gör så, ffa pga de höjda klorhalterna(tror att det t.o.m. har varit på nyheterna)
  • Nyfiken gul

även killar kan ha komplex.... 

Många killar jag har i min omgivning förklarar med att dom inte vill att paketet ska slänga omkring i brallorna, ett par badshorts är ganska rymliga. Och speedos? nej där kommer komplexet i en annan dager.  Föreslå speedos för killar är som att kräva att tjejer alltid ska bada i bikini typ...

egentligen är både killar och tjejer lika goda kålsupare när det gäller hygien på allmänna bad, det snuskas åt både höger o vänster.  smink, parfym, mängder med hårspray, smycken, klockor, piercingar och i många fall tveksamma badkläder  - och många kan inte ens duscha ordentligt man bara går in och skvätter lite vatten på sig men aktar sig noga för att blöta ner håret och sina smycken....

tvål och shampo ska faktiskt användas även FÖRE badningen - fick man lära sig på simskolan i grundskolan om man var närvarande då. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Kalsonger under badbyxor - varför?