• Äldre 26 Sep 19:34
    2154 visningar
    8 svar
    8
    2154

    Fladdermöss.

    Någon som vet hur länge en fladdermus klarar sig utan mat och vatten?

  • Svar på tråden Fladdermöss.
  • Äldre 26 Sep 19:39
    #1

    Vadan denna fråga? Men gissar på typ en vecka

  • Äldre 26 Sep 19:42
    #2
    anxiety skrev 2012-09-26 19:39:14 följande:
    Vadan denna fråga? Men gissar på typ en vecka
    Så bra! Har fått in en och är hysteriskt rädd för dem så jag väntar på att någon ska kunna komma och släppa ut den... Vill ju dock inte att den ska dö på kuppen!
  • Äldre 26 Sep 19:44
    #3

    Ajdå det låter jobbigt, men om det finns nån typ av springa in till fladdermusen så äter den små insekter. den klarar sig nog bra tills den får hjälp. 

  • Äldre 26 Sep 19:47
    #4
    anxiety skrev 2012-09-26 19:44:20 följande:
    Ajdå det låter jobbigt, men om det finns nån typ av springa in till fladdermusen så äter den små insekter. den klarar sig nog bra tills den får hjälp. 
    Kan man ställa ut något skål med vatten så den får i sig vätska också kanske?
  • Äldre 26 Sep 19:52
    #5

    Det är väl bara till att testa?
    Men du behöver inte vara rädd för dom, det är snälla djur =)
     

  • Äldre 26 Sep 19:56
    #6

    Man kan ge dom lite vatten på ett fat :)

  • Äldre 26 Sep 21:26
    #7

    De är säkert jättesnälla, men de flaxar ju så och jag vill absolut inte ha de på mig. Vet att jag är larvig men jag är verkligen livrädd!

  • Äldre 27 Sep 20:22
    #8

    Hittade den lilla stackarn till slut. Satt på soffan i vardagsrummet och såg något som rörde sig i kristallkronan. Där, i "kupolen" (?!) låg han och han försökte ta sig ut. Jag lyckades få ner kronan från taket och gick ut med den och fick efter mycket om och men ut fladdermusen ur den. Nu hoppas jag att den lilla krabaten klarar sig och att h*n inte kommer in i mitt hus igen.

Svar på tråden Fladdermöss.