• av6071

Graviditetstest med blodprov?

Jag har försökt googla runt, men får inget riktigt svar!

Hur går det till när man gör ett gravtest via blod?
    Hur ser testen ut? Tar man blod från armen eller fingret?
    När får man svaret?

Ska göra detta imorgon och skulle verkligen vilja veta - ALLT.

Tack på förhand! Glad 

• Svar på tråden Graviditetstest med blodprov?
  • Vickan I

Man tar från armvecket. Som ett vanligt blodprov och så fyller man ett rör. Sedan är det olika hur länge man får vänta. Vissa kliniker skickar iväg sina prover så man får vänta ngn dag eller två innan svar medan andra hanterar dem själva och man får svar efter några timmar. Har varit med om båda.

• av6071
    Vickan I skrev 2012-09-26 20:02:55 följande:
    Man tar från armvecket. Som ett vanligt blodprov och så fyller man ett rör. Sedan är det olika hur länge man får vänta. Vissa kliniker skickar iväg sina prover så man får vänta ngn dag eller två innan svar medan andra hanterar dem själva och man får svar efter några timmar. Har varit med om båda.
    Okej, tack! Men man får alltså inte se provresultatet själv? Det gör dom i labbet eller? 
    Tar det verkligen så lång tid att få svaret via blodprov? Förvånad 
  • sleeping angel

Jobbar på gyn och vi tar de ofta...de tar ca 2 timmar att analysera...minst! Och då är det i sjukhuset jag jobbar på labb.

• Vickan I

Ja precis i labbet. Nej du får inte se, det är ju labbtekniker som analyserar blodprovet och sedan skickar dem svaret till din läkare som meddelar dig Hcg-nivån (ofta på telefon). På fertlitetskliniken (privat) där jag gick fick jag vänta till dagen efter på att få svar för att proven skickades iväg på fm. På KS Solna fick jag vänta ca 2h på svar.

• Vickan I

Har det gått bra ts ?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • av6071
    Vickan I skrev 2012-09-29 09:46:43 följande:
    Har det gått bra ts ?
    Oj, glömde tråden.
    Jo, det visade gravid 3 veckor tydligen :) 
  • mållan3

varför fick du ta blodprov? Hur länge ska man gått utan mens & utan plus? Någon som vet?

• ULPO

Hej 
    Denna tråd är i och för sig gammal men jag har gjort en IVF och då vill de att jag skall ta ett blodprov bara för att försäkra sig om att man inte avbryter behandlingen förtidigt. 

Svar på tråden Graviditetstest med blodprov?