• GypsyModel

Ont i magen

Hur ska jag förklara detta då....

I snart 2 dagar har jag haft ont i mellangärdet och ner mot naveln, och runt om på sidorna.
    Känns som om magen skulle vara full i gaser nästan och lite små spänd.
    Så svårt att veta vart det exakt kommer ifrån, men barnmorskan trodde på magkatarr men jag är ju orolig att det ska bli något annat fel som att min pojke föds förtidigt ( vecka 20 alltså 19+3 )
    Haft hemska problem med foglossning oxå, och som sagt vet inte vart det onda kommer från exakt.
    Vaknade inatt och höll om magen för det gjorde ont, men jag kan inte säga att det är värkar, för det borde jag känna igen sedan tidigare sonen. För dom gör verkligen ont.
    Men detta håller inte i sej, utan kommer å går under dagen.
    Min son verkar må bra iaf för han rör sej där inne.

jätte tacksam för svar om det är någon som vet vad det skulle kunna tänkas vara,
    för detta kan vara helt normalt oxå och att det är bara jag som är extra orolig av mej.
    ( sent missfall 2009 i vecka 17-18 )
  • Svar på tråden Ont i magen
  • Vero06

Jag har inte varit med om detta själv, men jag undrar om du gjort något, tex överansträngning...?

Har du fått träningsvärk eller är detta sammandragningar??

Magkatarr tror jag absolut inte. Det har nämligen jag och den sitter som en smärtande punkt under
    revbenen på vänster sida, en liten bit nedanför vänster bröst.

Bra att du pratat med BM om detta, men vad sade hon då?? Vad skulle du göra?       

• GypsyModel
    Vero06 skrev 2012-09-27 10:12:56 följande:
    Jag har inte varit med om detta själv, men jag undrar om du gjort något, tex överansträngning...?

Har du fått träningsvärk eller är detta sammandragningar??

Magkatarr tror jag absolut inte. Det har nämligen jag och den sitter som en smärtande punkt under
    revbenen på vänster sida, en liten bit nedanför vänster bröst.

Bra att du pratat med BM om detta, men vad sade hon då?? Vad skulle du göra?       
    Ne har bara legat på sängen mesta tiden eller promenerat med hundarna.
    Magkatarr har jag haft sedan 13 år tillbaka och får nu gratis medicin för det så jag har alltid det hemma.
    Ja jag va ner igår å hon sa det va magkatarr, för jag har inga sammandragningar för det känner jag igen hur det känns. Detta gjorde ont ovanför magen mellangärdet och ner mot naveln.
    Klart bebisen växer ju oxå så magsäcken ska flyttas och det trycker ju.
    Men bättre idag å jag åt mjuk mat igår och tog Omeprazol eller hur det stavas och nu är det mycket bättre, så det kanske va magkatarr iaf. För hon sa den känns annorlunda då man är gravid än annars.

• GypsyModel

Jo det va det med och så va det för det blev lite trångt :P
    Min son flyttades upp mot naveln nu :)
    Så det vart ömt i magen ett tag, nu är det jätte bra igen :D

Svar på tråden Ont i magen