• Anonym (Häng)

Hängmage, hängpattar och bullfitta!

En gång i tiden (För fem år sedan) var jag en snygg tjej. En jävligt snygg tjej om jag får säga det själv!
    Jag hade naturlig d-kupa (som inte hängde), platt mage, långt blont hår och ett snyggt ansikte. Utseendet har sedan jag var liten varit i stort sett det enda som jag varit nöjd med när det gäller mig själv.

Nu har jag två barn och detta har resulterat i att magen hänger flera centimeter om jag tar tag i huden, brösten är slappa och hänger lika mycket som på min farmor. Bröstvårtan pekar liksom neråt. Dessutom är lilla snippan inte så liten längre om man säger så. Snarare STOR. Jag skojar inte om jag säger som två knutna kvinnonävar i bredd och den står nog fasen ut lika mycket i profil. I vecket mellan hängmagen och bullfittan samlas svett, det blir rött och luktar typ jäst ibland. Jag ser ut som en stor, slapp bulle...

Till min fråga. Kan man på något sätt få en operation av de nedre regionerna finansierad? Jag är inte speciellt överviktig och har ändå detta efter graviditeterna. Måste man isåfall bli skickad vidare av en vårdcentral? Jag klarar inte att ringa och be om en läkartid för att jag har stort venusberg liksom.

• Svar på tråden Hängmage, hängpattar och bullfitta!
  • Anonym (Häng)

puff. Mitt inlägg lät säkert lite ironiskt, men jag mår verkligen dåligt av detta..

• Harmanda

Jag tycker att du ska försöka med maghänget eftersom du får svamp där (det är det som luktar jäst). Det kanske tajtar till muffen med. Snacka med VC.

• Anonym (???)

Lika stor som två knuta kvinnonävar??? Hur kan du ha vanliga byxor på dig? Det är ju mer än vad många män har innanför brallan.

• Anonym

Be att få en tid hos en distriktsläkare på vårdcentralen, har du tur får du en remiss ttill kirurgen som bedömer om det är något som ska åtgärdas

• Kjellgren

Jag har inga egna erfarenheter men en arbetskamrat stod i kö för att förminska sina bröst pga ryggbesvär. Efter flera år gav hon upp och betalade operationen själv. Hon hade då ändå gått ner i vikt vilket enligt henne var ett krav för att bli opererad av landstinget från första början.

Maghänget är nog lättast att få hjälp med, bröst och "snippa" antagligen svårare. Men jag har som sagt inga egna erfarenheter.

• Anonym (Har gjort det)

Jag har opererat mej
    Minskat Brösten....inte nöjd !!! De ser för jävliga ut! (landstinget)

Stor bukplastik.....hel nöjd med magen, men inte att de inte tog från höfterna, så jag är platt fram med stort ärr (som ett T upp å ner) och häng på sidorna (landstinget)

Minskat bullfittan som jag förstår liknade din......de kunde tagit mer ;) (landstinget)

Minskat blygdläpparna..... NÖJD (landstinget)
    Tajtat till vaginan....... NÖJD (landstinget) 

Så allt kan man få om man har tur!
    Jag mår mycket bättre idag, men man hänger upp sej på annat istället....
    Nu är jag missnöjd med

LÅR
    UNDERARMAR
    HÖFTER
    HALS
    HAKA
    BRÖST

satsa på det som e det du stör dig mest på.......för jag lovar det kommer nya saker ;) 

• Anonym
    Anonym (Har gjort det) skrev 2012-09-27 10:50:19 följande:
    Jag har opererat mej
    Minskat Brösten....inte nöjd !!! De ser för jävliga ut! (landstinget)

Stor bukplastik.....hel nöjd med magen, men inte att de inte tog från höfterna, så jag är platt fram med stort ärr (som ett T upp å ner) och häng på sidorna (landstinget)

Minskat bullfittan som jag förstår liknade din......de kunde tagit mer ;) (landstinget)

Minskat blygdläpparna..... NÖJD (landstinget)
    Tajtat till vaginan....... NÖJD (landstinget) 

Så allt kan man få om man har tur!
    Jag mår mycket bättre idag, men man hänger upp sej på annat istället....
    Nu är jag missnöjd med

LÅR
    UNDERARMAR
    HÖFTER
    HALS
    HAKA
    BRÖST

satsa på det som e det du stör dig mest på.......för jag lovar det kommer nya saker ;) 

Vad jobbigt att underkasta sig så många och stora ingrepp och ändå inte ens kunna känna sig nöjd. 
    Det är skönt att känna att man duger. Jag har inte gjort något alls och är inte särskilt het men jag känner mig så ändå. Gillar mig själv och njuter av att kroppen fungerar. 

Kanske sitter en hel del i huvudet? Självkänsla verkar inte komma med det man skär bort. 
  • Anonym (Häng)
    skatten12 skrev 2012-09-27 10:31:40 följande:
    Börja träna ?
    Jo tack. Jag har vägt 30 kg mindre än jag gör nu även efter graviditeten och tro mig, ingen bantning eller träning kan få bort överflödig hud. Det är liksom inga muskler i huden..
  • skatten12

Skinnet kan dra ihop sej med långsam viknedgång har jag hört? Vet flertal vänner som styrketränat, pw mm och huden hängt med! Dock ändrar väl sig inte " musen" och hängtutts... Hoppas det fixar sig, gå till vc och prata. Vissa kan få hjälp fort

• Anonym

din feta jävel, träna iställer för att sitta och gråta bakom en dator skärm och äta ben&jerrys

• Anonym

Du som gjorde det sista inlägget borde inget annat än SKÄMMAS! Man skriver inte så till Någon och om du inte har något vettigt att komma med kan du väl bara hållla käften och träna på själv istället!

• Långaberg

Då den som angrep dig nyss tydligen inte vågar yttra sig igen vill jag bara önska Dig ett stort Lycka till, kanske inte hjälper men kan ändå kännas bättre. Jag har själv två barn och har innan graviditet aldrig vägt över 50 kg, är 168 lång, alltså ganska så smal. Jag åt medvetet "upp mig" under graviditeten eftersom jag var rädd för missfall eftersom jag haft det tidigare pga min låga vikt och nådde ända upp till 70 kilo innan jag födde! (jag var jätteglad för detta). Numera väger jag närmare 60 kilo, men de sista 5 kilona har kommit efter att vårt ena barn råkade ut för en svår olycka och mycket sjukhusvistelse och habilitering i hemmet under det senaste året har ökat på kilona då jag inte har kunnat röra på mig lika mycket. (jag är Absolut inget träningtsfreak, har bara alltid varit liten i kroppen. Vad jag menar är att jag inte har jobbat och varit ute i det dagliga livet som förut). Jag förstår precis vad du menar med att kroppen var något av en tillgång och att man inte riktitg känner igen den. Nu ska väl inte jag klaga, dina problem är betydligt större och jag lider med dig, vill egentligen bara säga att jag har förståelse. Försök för övrigt att inte bry dig om Idiotkommentarer som kommer. Det har alltid funnits människor som av någon sjuk anledning mår bra av att sätta sig på andra.

• skatten12
    Anonym skrev 2012-09-28 01:40:57 följande:
    din feta jävel, träna iställer för att sitta och gråta bakom en dator skärm och äta ben&jerrys
    fy vilken hemsk person.. undra vad du har för nöje me att skriva sådana kommentarer???
  • Anonym

Hej!
    I slutet på augusti/början på september fettsög jag bullfittan, har ännu inte sett resultat eftersom dom sa att hela resultatet inte syns förrän efter ca 6 månader. Hittills kan jag säga att jag inte ser någon skillnad, men har ett invändigt ärr som man känner fortfarande utanpå, det är liksom som en klump som sitter invändigt och kommer väl att gå bort om någon månad.
    Iallafall så gjorde själva ingreppet inte så jätteont, man får lokalbedövning och är vaken under op. (iallafall där jag gjorde det, i uppsala)
    Efter gjorde det ont i alla fall några veckor, men med tiden går det över. Jag jobbade dagen efter redan.
    Kan vara jobbigt att sitta ordentligt, tunga lyft osv.

När resultatet ska vara helt klart så kan jag återkomma och säga om det var värt pengarna.

För denna operation betalade jag 9000:-

Jag hatar bullfittan och har haft den så länge jag kan minnas.
    Därför bestämde jag mig att det var dags att ta tag i det hela och göra något åt detta.
    Hoppas att det går bra för dig om du bestämmer dig för att opereras! 

• Anonym

Hej du vackra kvinna!
    Jag personligen tycker att kvinnokroppen är något av det vackraste som finns ( ja man kan tycka det även om man inte är lesbisk) och jag annser att när man har fått barn så blir den ännu vackrare , den blir mer mjukare på något vis. Av din beskrivning så låter du som en dröm för de som håller på med kroki ( de vill inte ha den perfekta fotomodellkroppen de vill ha former med hängmagar och hängbröst :)
    Lite tips :var noga med hygienen (ursäkta stavning ) och sök hjälp för svampen.
    Lär dig att klä dig rätt , det om något kan göra underverk för självkänslan och självförtroendet.
    Unna dig egentid oxå bra för självkänslan och självförtroendet 
    Rör på dig inte bara bra fysiskt även bra för sinne, själv å psykiskt.
    Skulle du kanske kunna tänka dig att sitta som krokimodell? kansnke kan vara en utmaning till dig själv att stärka ditt självförtroende och självkänsla.
    Kanskse låta en fotograf fotografera dig både påklädd och lite mer naket ( nej menar inte porr) en riktigt bra sådan kan ta fram och visa dig att du facktiskt är vacker även med dina valkar.
    Kom i håg att du är vacker och att det finns andra som tycker det med :) 

• Anonym (Häng)
    Anonym skrev 2012-12-08 09:53:37 följande:
    Hej!
    I slutet på augusti/början på september fettsög jag bullfittan, har ännu inte sett resultat eftersom dom sa att hela resultatet inte syns förrän efter ca 6 månader. Hittills kan jag säga att jag inte ser någon skillnad, men har ett invändigt ärr som man känner fortfarande utanpå, det är liksom som en klump som sitter invändigt och kommer väl att gå bort om någon månad.
    Iallafall så gjorde själva ingreppet inte så jätteont, man får lokalbedövning och är vaken under op. (iallafall där jag gjorde det, i uppsala)
    Efter gjorde det ont i alla fall några veckor, men med tiden går det över. Jag jobbade dagen efter redan.
    Kan vara jobbigt att sitta ordentligt, tunga lyft osv.

När resultatet ska vara helt klart så kan jag återkomma och säga om det var värt pengarna.

För denna operation betalade jag 9000:-

Jag hatar bullfittan och har haft den så länge jag kan minnas.
    Därför bestämde jag mig att det var dags att ta tag i det hela och göra något åt detta.
    Hoppas att det går bra för dig om du bestämmer dig för att opereras! 
    Ja men återkom gärna!
  • Anonym (Häng)
    Anonym skrev 2012-12-08 10:26:31 följande:
    Hej du vackra kvinna!
    Jag personligen tycker att kvinnokroppen är något av det vackraste som finns ( ja man kan tycka det även om man inte är lesbisk) och jag annser att när man har fått barn så blir den ännu vackrare , den blir mer mjukare på något vis. Av din beskrivning så låter du som en dröm för de som håller på med kroki ( de vill inte ha den perfekta fotomodellkroppen de vill ha former med hängmagar och hängbröst :)
    Lite tips :var noga med hygienen (ursäkta stavning ) och sök hjälp för svampen.
    Lär dig att klä dig rätt , det om något kan göra underverk för självkänslan och självförtroendet.
    Unna dig egentid oxå bra för självkänslan och självförtroendet 
    Rör på dig inte bara bra fysiskt även bra för sinne, själv å psykiskt.
    Skulle du kanske kunna tänka dig att sitta som krokimodell? kansnke kan vara en utmaning till dig själv att stärka ditt självförtroende och självkänsla.
    Kanskse låta en fotograf fotografera dig både påklädd och lite mer naket ( nej menar inte porr) en riktigt bra sådan kan ta fram och visa dig att du facktiskt är vacker även med dina valkar.
    Kom i håg att du är vacker och att det finns andra som tycker det med :) 
    Hej. Du gjorde min dag kan jag säga! Du verkar vara en underbar person! Ska kolla upp det där med kroki!
Svar på tråden Hängmage, hängpattar och bullfitta!