• natha

När plockar ni fram vinterjackan? ;)

Som rubriken säger ; när plockar NI fram vinterjackan mm. ;)

• Svar på tråden När plockar ni fram vinterjackan? ;)
  • Uppsalapojkarna

Redan framplockad och på, men den är inte så tjock. Det är så att man behöver ha fleece under på vintern.

• Norrbrud

Snart! Har redan dragit på mig mössa och vantar. Snart åker nog vinterjackan på!

• Ruggugglan

Jag väntar med det tills det är kallt även under dagen. Klär barnen och även mig själv i en tjockare tröja under jackan om det skulle vara kallt.

• Ruggugglan
    Ruggugglan skrev 2012-09-27 09:54:03 följande:
    Jag väntar med det tills det är kallt även under dagen. Klär barnen och även mig själv i en tjockare tröja under jackan om det skulle vara kallt.
    Insåg nu att mitt svar var ganska förvirrande Jag menar att vi tar på oss en extra tröja på morgonen när det är kallt. För oftast blir det varmare under dagen.
  • La Lola

När det börjar bli riktigt kallt.
    Än så länge är det ju plusgrader (runt + 5 idag).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Uppsalapojkarna

Ett väldigt enkelt mått är väl när man fryser och inte när andra sätter på sig sin jacka.

Jag är alltid först med vinterkläder och termobrallor. Inte fan tänker jag frysa. Jag går först och visar vägen för alla andra.

• Norrbrud
    Uppsalapojkarna skrev 2012-09-27 09:57:53 följande:
    Ett väldigt enkelt mått är väl när man fryser och inte när andra sätter på sig sin jacka.

Jag är alltid först med vinterkläder och termobrallor. Inte fan tänker jag frysa. Jag går först och visar vägen för alla andra.
    Håller med dig.:) Inte vårt att få UVI och frysa häcken av sig bara för att vara moderiktig ;D Ja är väldigt frysen av mig.
  • natha
    Norrbrud skrev 2012-09-27 09:59:38 följande:
    Håller med dig.:) Inte vårt att få UVI och frysa häcken av sig bara för att vara moderiktig ;D Ja är väldigt frysen av mig.
  • La Lola
    UVI får man väl av bakterier?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SailorGirl
    UVI beror då inte på kyla utan att man torkar A2P, istället för P2A.
  • Miss P71

Då jag fryser... blir väl om 1 månad om det inte kommer att bli extremt kallt ute nu och gå ner runt 0 gradigt

• Norrbrud
    La Lola skrev 2012-09-27 10:03:19 följande:
    UVI får man väl av bakterier?
    SailorGirl skrev 2012-09-27 10:04:50 följande:
    UVI beror då inte på kyla utan att man torkar A2P, istället för P2A.

De är sant :)
  • Texasthecat

Alla vinterkläderna hänger i hallen, men vi har inte börjat använda dem än...

Go suck on a lemon or something...
  • anchel

Jag har två olika vinterjackor. En fodrad i kashmir som jag använder tills det är runt -15 grader sen har jag en som står emot kyla ännu bättre. Den fodrade kashmirjackan åkte på imorse. Jag brukar inte vara utomhus på dagarna så det blir inte för varmt att ha den även om det kan bli runt 15 grader dagtid.

• Skit i det du

Har haft den sen förra vintern =)

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
Svar på tråden När plockar ni fram vinterjackan? ;)