• Äldre 27 Sep 11:43
    3788 visningar
    0 svar
    0
    3788

    Innebandy 8åring

    Hej,

    Har en pojk född 2004 som är väldigt duktig på olika sporter. Han har nu blivit tillfrågad att spela med pojkar född 00-03 (pojkar 00-01 är för få för att bilda ett eget lag) han är överlycklig då han spelat innebandy och fotboll m dem de två senaste säsongerna. (Nytt m p00-01 han har spelat innebandy/fotboll då laget bestod av p02-03)

    I fotboll denna sommar blev han dock puttad ner till att spela med pojkar 04-05 då de äldre hade en ny tränare som vägra göra undantag för åldern skull trots att han varit en av de bästa i laget. Suck!! Det här året kmr de yngre killarna åxå spela innebandy med träningar och spela sammandrag. 

    Till min fråga. Kan det bli för mkt träning för honom att vara med i båda lagen, är nämligen en önskan från honom då han har klasskamrater i det yngre laget men tycker det är roligare med "riktig" innebandy m de äldre.

    Mån: kl.17,30-18,30 innebandy m 04-05
    Tis: Gymnastik skolan gissar 40min
    Tis: kl.18-19 innebandy m 00-03 + kl.19-20 frivillig skotträning (som han självklart är på tills han blir utkastad. :P)       
    Ons : kl.17-18,30 innebandy m 00-03

    Sen lär det vara sammandrag varannan eller varje helg beroende på hur de olika lagens sammandrag blir utspridda. Ska jag som vuxen stoppa honom från träningar/matcher eller ska jag låta honom känna efter själv?
    De äldre killarna är uppdelade i två grupper under matcher p03-04 (+02 för att få nog mga spelare) kmr bara spela sammandrag medans p00-02 kmr spela seriespel.

    /Kristina

Svar på tråden Innebandy 8åring