• mijjaz

När startade din biologiska klocka?

Ja, vissa verkar ha den sedan barnsben. Andra verkar inte ha någon alls.. Själv vet jag inte... Jag har ju inga barn än och är inte helt övertygad om att det blir några.. Eller det blir det säkert någongång men jag verkar avsakna biologisk klocka.. :P Är ju 26 och inte några vibbar från den..

Men ändå har jag alltid sett mig själv ha många barn men när det kommer till kritan fegar jag ur. Har dock en underbar man som jag varit gift med i fyra år och vi har alla "förutsättningar" för barn. Han är underbar och jag älskar honom. Han är klart mannen som ska vara pappa till mina barn en dag så det är inte där skon klämmer. Känner mig väl inte mogen för barn kanske (är dock mogen på många andra sätt..)... När startade eran biologiska klocka att klinga?

• Svar på tråden När startade din biologiska klocka?
  • Florimell

Den startade aldrig... Men eftersom jag ville ha barn någon gg, och jag och maken hade alla förutsättningar så tog vi ett logiskt beslut :)

• La Lola

I tonåren nån gång....om det räknas så....
    Egentligen så var det nog inte så mycket den biologiska klockan utan bara en längtan efter villkorslös kärlek.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mijjaz
    Natulcien skrev 2012-09-27 15:15:31 följande:
    När jag var 37... Skrattande
    Inga signaler innan dess?
    Florimell skrev 2012-09-27 15:16:08 följande:
    Den startade aldrig... Men eftersom jag ville ha barn någon gg, och jag och maken hade alla förutsättningar så tog vi ett logiskt beslut :)
    Har du ångrat dig?
    La Lola skrev 2012-09-27 15:16:11 följande:
    I tonåren nån gång....om det räknas så....
    Egentligen så var det nog inte så mycket den biologiska klockan utan bara en längtan efter villkorslös kärlek.
    Sån kärlek vill nog alla ha.... :)

• kmp

Min klocka tickade aldrig heller...
    Men när jag var 36 insåg jag att om jag skulle ha en chans att bli gravid innan jag var för gammal så var det dags då....

• Natulcien
    mijjaz skrev 2012-09-27 15:17:18 följande:
    Inga signaler innan dess?

Nix. Inte det minsta lilla pip...
    Det krävdes rätt man för att få den att ljuda, men då var det ett öronbedövande klämtande som inte gick att missta sig på... Flört
  • Sisisisi

Alldeles för tidigt Så länge jag minns har jag velat ha barn tidigt. När jag var 18 började jag jobba som vikarie på förskolor och då började jag verkligen längta efter ett eget barn. Blev gravid när jag var 19 och äldsta sonen föddes när jag var 20, tvåan när jag va 23, då hade jag längtat sen ettan va runt ett år  Nu är jag 27 och har ingen längtan efter flera barn, blir rädd bara jag tänker på att skaffa en till... Två är precis lagom för mig!

• Faile

Den startade när jag blev oplanerat gravid vid 32 års ålder.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Ases

När jag var 30 (Vilket jag fortfarande är ;) ) Har alltid vetat att jag nog kommer skaffa barn men aldrig velat innan, inget intresse av det alls, tom tvärtom, gillade inte barn, men i våras började klockan ticka väldigt högt och tydligt. Så nu väntar vi bara på att det skall gå vägen.

ÄL 13/9 BIM 26/9, 1:a barnet 9:e försöket.
  • katalysator

Sedan tonåren (och första riktiga förhållandet) har jag vetat att jag vill ha barn och att jag vill vara en hyfsat ung förälder. Jag kände däremot inte någon brinnande längtan efter att skaffa barn på stört, utan jobb och utbildning fick falla på plats först.

Svar på tråden När startade din biologiska klocka?