• Valbotjej76

    Vassa kapsyler som pyssel till 4- åringa

    Hur skulle ni reagera om förskolan använde kapsyler från glasflaskor till pyssel? Har pratat med personalen om det (väldigt sällan jag gnäller över något) men de tyckt att det inte var så konstigt eftersom det är de äldre barnen och inte de små som har tillgång till dessa. Är 4-åringar stora nog att leka med vassa kapsyler?

  • Svar på tråden Vassa kapsyler som pyssel till 4- åringa
  • Faile

    Ja det tycker jag. De har ju även tillgång till saxar, pennor osv så jag tycker inte kapsyler är värre. Man pysslar ju under kontrollerade former.


    Sluta jiddra, börja trolla!
  • katalysator

    Oj, att de skulle kunna vara vassa har jag aldrig ens reflekterat över faktiskt. Kapsyler känns som nåt var och varannan unge i den åldern samlar på, jag hade själv en hel kappsäck full när jag var liten Solig

  • kmp

    Jag skulle inte bry mig om min fyraåring fick pyssla med det på förskolan.
    Hon lär sig att hantera dem försiktigt, precis som när de lär sig använda sax.

    Allting kan inte vara vadderat och utan vassa kanter hela livet.....

  • Sisisisi

    Jag skulle inte reagera alls, ungarna samlar ju på kapsyler hemma, har då inte märkt att de är särskilt vassa...

  • ialia

    Ts är du en sån mamma som tycker att en 4 åring fortfarande är väldigt lite och inte klara så mycket? Jag skulle lätt kunna ge en 4 åring kapsyler att pyssla med när jag jobbar även en 3 åring. Dom klarar så mycket mer än vad många tror. Tycker att de är en väldigt löjlig sak att gnälla på

  • Valbotjej76

    Min tjej stoppar saker i munnen ibland, har även sett hennes kompisar gått med pärlplattor mm i munnen, därav min oro. Själva pysslandet är under kontrollerade former men sen när hon vill ha sitt pyssel på sitt rum då när hon kommer hem?

  • Queenie70

    Jag skulle inte ha några problem med det. Så jävla vassa är de inte, och inte så många 4 åringar stoppar väl saker i munnen. Det är knappast så man kan skära sig på dem.

  • Valbotjej76

    Kanske överreagerade lite det var därför jag ville kolla läget. Har hänt dåliga saker i sonens klass så det här kanske känndes värre än vad det egentligen är.

  • pigglet

    Vi har kapsyler i en burk, så barnen kan leka med dem och sortera dem. 3-5-årsavdelning.
    Barnen skalar sina äpplen själva också. Och använder fruktkniv till att dela frukten.
    Saxar framme, klara att användas.  

Svar på tråden Vassa kapsyler som pyssel till 4- åringa