• tigermamma

köpa Iphone och Ipad i USA

Hur fungerar det att köpa Iphone Ipad i USA för att sen använda den här hemma i Sverige. har hört att det kan bli problem att få dem att fungera bra men kan inte förstå varför.

Så snälla hjälp mig om det är någon som vet 

• Svar på tråden köpa Iphone och Ipad i USA
  • Karl71
    tigermamma skrev 2012-09-27 15:56:53 följande:
    Hur fungerar det att köpa Iphone Ipad i USA för att sen använda den här hemma i Sverige. har hört att det kan bli problem att få dem att fungera bra men kan inte förstå varför.

Så snälla hjälp mig om det är någon som vet 
    Har själv köpt Ipad och en vän som gjort samma sak utan problem.    Iphone däremot är inte säkert fungerar i Sverige då de har annat mobilnät.....
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • tigermamma
    Karl71 skrev 2012-09-27 17:12:24 följande:
    Har själv köpt Ipad och en vän som gjort samma sak utan problem.    Iphone däremot är inte säkert fungerar i Sverige då de har annat mobilnät.....

okej men med paddan, inga problem? Drog ni igång den i staterna?
  • Asra

Har köpt en 4s i USA dock den internationella varianten som man kunde välja. Den vanliga hade inte funkat i Sverige kommer inte ihåg detaljer kring varför. Tror att infon är lätt att googla fram, men det handlar om att vi använder olika telfonnät.
    Den jag har nu kan jag använda både i USA och Sverige,vilket är bra när man reser mellan länderna. Har ett kontantsimkort när jag använder den i USA.

• slazh

Man får kolla på vilka frekvensband telefonen klarar i dom olika mobilnäten så att det passar med det som används i Sverige. Det finns 3 olika varianter av iPhone 5 som är tänkta att användas i olika mobilnät. Specifikationerna finns på Apples hemsida. Ingen av dom 3 varianterna fungerar i det nuvarande svenska 4G/LTE-nätet eftersom vi inte använder dom frekvensbanden i Sverige. Kanske frekvensbanden stämmer i dom äldre mobilnäten som används i Sverige. 

• mamma al

Vi har köpt Ipad2 i USA. Det fungerade alldeles utmärkt. Jag är inte säker på att det fungerar med Ipad3. Har hört något om att den inte är kompatibel med våra mobilnät. Men vet inte säkert.

• Karl71
    tigermamma skrev 2012-09-27 17:41:45 följande:

okej men med paddan, inga problem? Drog ni igång den i staterna?
    Ja det gjorde vi.  Fast jag köpte Ipad utan mobilnät (endast WiFi)
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • slazh

Skiljer det mycket i pris eftersom du/ni är intresserade av att köpa från USA istället?

Svar på tråden köpa Iphone och Ipad i USA