• MBrohlin

    Mammor i Trollhättan

    Tjo! Jag har en son på 4 månader och är mammaledig med honom. Det börjar kännas lite ensamt och undrar om det är någon mer som känner detsamma?:) Någon som vill ta en promenad, fika lite eller låta våra barn sitta och glo på varandra ett tag? /M

  • Svar på tråden Mammor i Trollhättan
  • LilleSkutt18

    Hej!
    Har en son på två månader och en dotter på tre år! Kan hålla med dig att det kan va lite segt ibland. Har ju ändå min stora tjej att umgås med :) Har du varit på familjecentrum på Granngården? De har babyöppet vissa dagar i veckan!

  • MBrohlin

    Åh, bara 2 månader! (Saknar redan när min lille va liten på riktigt haha) Hur funkar de 2 tillsammans då?:)
    Nä, visste inte ens att de hade sånt där. Jag bor dessutom närmre stan och mannen min har bilen till jobbet:/

  • LilleSkutt18

    Jo det funkar bra dom emellan. Än så länge ;) Tror det finns fler öppna förskolor, typ på sylte och sandhem, om det skulle va ett alternativ :)

  • MBrohlin

    Härligt! Har fått för mig att det antingen är super eller jättejobbigt. Blir ju en omställning för den äldsta :)
    Får kolla lite om öppna förskolor då kanske...

  • LilleSkutt18

    Jag brukar försöka ha nått planerat varje dag så man kommer ut lite. Ja ta och kolla öppna förskolor, det tycker jag är en bra grej. Sen har ju kyrkorna oxå typ öppen förskola. Kolla biblioteket oxå de brukar ha sagostunder och rim och ramsor!

  • Anna 816

    Hej! Jag är jättemed på babyträffar! Är mammaledig med mitt första barn som är 6 veckor. Inte så gammal än, men har också börjat känna mig ensam. Det blir lite enformigt att mest bara sitta mellan hemmets fyra väggar. Dessutom är jag nyinflyttad så har ingen stor arme av vänner i stan. Eftersom lillakillen är så liten än har inte öppna förskolan känts aktuellt. Så promenad, fika osv låter jättemysigt!

  • MBrohlin

    Åh va roligt!
    Jag är härifrån men flyttade och bodde på annan ort i typ 3 år, så nu när jag är tillbaka finns absolut inte alla vänner kvar och har inga nära vänner som har barn. Även om man absolut vill och kan umgås med de som inte har barn hade det vart superskönt att känna fler som är i samma situation och kan förstå ens tankar och känslor :)

  • Anna 816

    Jag har precis som du vuxit upp här men bott borta ett antal år. Och även om en del gamla bekanta finns kvar så har ju inte alla stått och väntat på att jag ska komma tillbaka direkt. ;) Och jag saknar just också kompisar som har barn. Livet är ju minst sagt annorlunda nu! Med helt andra funderingar än tidigare.

    Jag bor mitt i stan. Var bor du? Har ingen profil här och är egentligen inte medlem. Men var ju tvungen att svara på din tråd. ;) Ska vi helt enkelt ses någon dag och ta en barnvagnspromenad?

  • MBrohlin

    Haha nä precis, man trodde lite grann att allt skulle bli "som vanligt" när man flyttade tillbaka men av någon anledning har folk kunnat med att fortsätta sina liv ;)

    Ah jag är mest medlem här för att läsa alla underhållande trådar, så är väll inte direkt så aktiv här heller...

    Jag bor nästan i stan, säg mellan polishuset och Shell/7eleven. Barnvagnspromenad låter toppen! Hur har du det om dagarna? Har du lyckats få några rutiner osv?:)

  • Anna 816

    Nja, rutiner är det lite si och så med.. Dagsformen kan variera något otroligt! Men det brukar gå rätt bra ändå. Han är duktig på att äta och sova lite var och när som helst, och i vagnen är han nästan alltid lugn. ;) Antar det är ganska annorlunda med en 4-månaders? Hur har ni det med tider?

Svar på tråden Mammor i Trollhättan