• Svar på tråden Hjälp med storlek. Isbjörn of Sweden
  • Fru Plommon81

De är stora i storlekarna, så ta den som hon passar i nu! Fantastiskt bra overall för övrigt, synd bara att de är så dyra...

• Busbellan

110/116 skulle jag tro. Har inte provat jacka och byxor men hade en vinteroverall hemma. Den var i 116 och var alldeles för stor till dottern som är 112 cm. Hon är visserrligen smal och fyller inte ut kläderna men stora i storlek absolut

Mamma till Nora, August och Ella
  • TvåTrollungar

Har hon långa armar och ben? min dotter är 103cm och har 98/104 i skalbyxor och skulle egentligen behöva byta till 110/116, när hon tex sitter i en gunga eller så stramar byxorna och hon har sprättat en fothälla på grund av det men när hon står upp ser de lagom ut, nästan lite stor (Fast det är nog bara pösigt). Men vet inte om vintermodellen är lika i stl.  Sen är inte vinterkläderna i dubbelstorlekar, utan i enkel.

Innerbenslängd     98cl 40     104cl 43     110cl 46     116cl 49     122cl 52     128cl 55     134cl 58     140cl 61      
    Mät hennes innerbenslängd och gå efter det :)

• TvåTrollungar
    TvåTrollungar skrev 2012-09-27 21:21:58 följande:
    Har hon långa armar och ben? min dotter är 103cm och har 98/104 i skalbyxor och skulle egentligen behöva byta till 110/116, när hon tex sitter i en gunga eller så stramar byxorna och hon har sprättat en fothälla på grund av det men när hon står upp ser de lagom ut, nästan lite stor (Fast det är nog bara pösigt). Men vet inte om vintermodellen är lika i stl.  Sen är inte vinterkläderna i dubbelstorlekar, utan i enkel.

Innerbenslängd     98cl 40     104cl 43     110cl 46     116cl 49     122cl 52     128cl 55     134cl 58     140cl 61      
    Mät hennes innerbenslängd och gå efter det :)
    ser att jackan är i dubbel stl, men jag har deras skaljacka också i 98/104 till henne och den är för liten i ärmlängd och har varit ett bra tag, så skulle behövt 110/116 där med, nästan redan då jag köpte den i våras. tycker inte isbjörn är så stor, eller jo i de mindre storlekarna 86/92 var stor i stl men inte nu.
  • Busbellan

Nej skalkläderna är inte så stora men vinterkläderna är större

• maddeemma

Nej hon har inte långa armar och ben. Anledningen till att jag är osäker är för att lillasyster på 95 cm har 98-104 i skalkläder. Tyvärr finns ingen affär här i närheten som säljer isbjörn så jag kan inte prova innan jag köper.

• Busbellan

Visserligen overallen men jag har hört att även vinterjacka och byxor är stora. I skalkläderna har dottern 110/116 och det är inte det minsta stort här är overallen i 116 på henne, ca 111 cm och 16 kg. Grenen hänher typ nere i knävecken

• TvåTrollungar

Men annars är tipset att mäta innerbenslängd och jämföra med längden på varje stl!! Hade overallen förra vintern och tycker inte den var så stor heller kanske lite större än skal men inte mkt, vi hade inte samma modell som visas på bilden ovan utan den andra.

Svar på tråden Hjälp med storlek. Isbjörn of Sweden