• Alma84

Kan någon hjälpa mig! Klädångest...

Garderoben är full - men har inget att ha på mig...
    Jo den känslan tror jag många känner igen sig i, men tror att de flesta tar en shoppingrunda och löser problemet (åtminstone tillfälligt).

Jag har kört fast! Har ingen aning om vad jag ska köpa - vet inte vad som är rätt och hittar ofta enstaka plagg som jag gillar men vet inte hur jag ska få ihop allt.

Har inga problem att hitta storlekar och bor i Sthlm så jag kan inte klaga på dåligt utbud... så egentligen har jag inget att skylla på förutom att jag har svårt att känna mig fin...

Hade tidigare ett jobb som var mer uppklätt, jeans hade jag bara när jag var ledig - nu känns det som att jeans är det enda jag använder. 

Inte för att jag förstår hur någon ska kunna hjälpa mig med bara det här att gå på, men om någon varit i samma sits eller kan komma med tips om var jag ska börja så är jag evigt tackam Skrattande       

• Svar på tråden Kan någon hjälpa mig! Klädångest...
  • Ida1990

Jag går bara i jeans, gärna svarta eller mörkt blåa älskar jeans. Älskar också skjortor, så de brukar jag ha på vardagarna eller bara en vit långärmad figursydd topp, Ska jag göra nått speciellt har jag "lite finare toppar"  men jag har fortfarande mina jeans :D gillar att kombinera smycken och skorna till tillfället istället, ska jag ut har jag högklackat och mer "pråliga smycken" är det vardag har jag pärlörhängen, min klocka och  vita converse. Haha detta blev rörigt men :)

Leo 2010 02 05 <3
  • Alma84

Som sagt tacksam för alla idéer och tankar Skrattande

Har lust att slänga ut typ 90% av alla mina kläder men inser att det kanske vore lite dumt hehe.

Ida1990 eller någon annan, tips på var man kan få inspiration? Favoritaffärer mm.

• Ida1990
    Alma84 skrev 2012-09-27 19:27:42 följande:
    Som sagt tacksam för alla idéer och tankar Skrattande

Har lust att slänga ut typ 90% av alla mina kläder men inser att det kanske vore lite dumt hehe.

Ida1990 eller någon annan, tips på var man kan få inspiration? Favoritaffärer mm.

Jag vägrar slänga ut för mycket pengar på kläder det viktigaste är att det sitter snyggt, jag brukar handla på sisters dom har skit snygga skjortor, Gina tricot har både bas toppar och festligare toppar, Bik Bok har riktigt fina toppar och jeansen är oslagbara sitter som en smäck bara haha, HM naturligtvis, MQ har ibland snygga kläder men mycket "tantigt"
    Leo 2010 02 05 <3
  • Alma84

Tror faktiskt att jag var inne i samtliga affärer du nämner så sent som i lördags
    Finns massa fint men skulle nog behöva ett riktigt bra smakråd som hjälper mig i djungeln haha.

Håller med om att man inte vill lägga en förmögenhet, speciellt inte nu när jag känner att jag skulle behöva en rejäl uppdatering av min garderob.

Tack för dina svar!

Är det någon annan som antingen känner som jag eller har några bra idéer?      

• hernameispekka

Eftersom du säger att du har svårt att hitta rätt storlekar, är du plussize? 

Vilka färger gillar du? (Starka, ljusa, jordnära etc?)

Gillar du mörka eller ljusa jeans?

Skulle du kunna tänka dig klänning och kjol?

Rock, volanger, party?

Vilka kroppsdelar vill du dölja och vilka vill du framhäva?

Vad tycker du om accesoarer? (Stora, små? Halsband?)

Lättare att hjälpa då! 

• Alma84

Nej jag har inga problem att hitta står det ;) och just det gör att det nästan känns dumt för jag kan inte ens skylla mitt dilemma på det.

Är 1,65 och brukar väga runt 52 så är ganska normal (tycker kanske att mina ben är åt det korta hållet...).

Har ganska mörka färger själv och garderoben har i perioder bestått av typ 60% svart 30% vitt och 10% färg (inte speciellt roliga de heller ;) )

Jag kan känna mig fin i både klänning och kjol men är frusen av mig så det är få tillfällen det funkar alternativt måste ha varma "tillbehör"

Problemet är väl att jag inte riktigt hittat min stil, känner mig lätt lite utklädd om jag går utanför mina vanliga (tråkiga) ramar.

En vanlig har jag typ jeans eller smala svarta byxor och t-shirt + tunn kofta.

Skitdålig på accessoarer.

Nu är det dags att hitta ny jacka och skor/stövlar när det börjat bli kallt och i år har jag nästan lite ångest för att jag verkligen inte vet vilken stil jag ska satsa på.

Usch jag känner mig som ett hopplöst tråk-fall :(

• hernameispekka
    Alma84 skrev 2012-09-28 17:57:51 följande:
    Nej jag har inga problem att hitta står det ;) och just det gör att det nästan känns dumt för jag kan inte ens skylla mitt dilemma på det.
    Är 1,65 och brukar väga runt 52 så är ganska normal (tycker kanske att mina ben är åt det korta hållet...).
    Har ganska mörka färger själv och garderoben har i perioder bestått av typ 60% svart 30% vitt och 10% färg (inte speciellt roliga de heller ;) )

Jag kan känna mig fin i både klänning och kjol men är frusen av mig så det är få tillfällen det funkar alternativt måste ha varma "tillbehör"

Problemet är väl att jag inte riktigt hittat min stil, känner mig lätt lite utklädd om jag går utanför mina vanliga (tråkiga) ramar.

En vanlig har jag typ jeans eller smala svarta byxor och t-shirt + tunn kofta.
    Skitdålig på accessoarer.

Nu är det dags att hitta ny jacka och skor/stövlar när det börjat bli kallt och i år har jag nästan lite ångest för att jag verkligen inte vet vilken stil jag ska satsa på.

Usch jag känner mig som ett hopplöst tråk-fall :(
    Haha, vad dåligt jag läste Tungan ute

Jag tycker att dyra plagg som skor, jackor etc ska man köpa neutralt (om man inte badar i pengar). 

Om jag lägger upp lite slumpmässiga bilder här så kan du säga vad du gillar/inte gillar med dom.

Svar på tråden Kan någon hjälpa mig! Klädångest...