• Yoline

Bruna flytningar + klumpar - missfall?

För två veckor sen fick jag ett oväntat men efterlängtat plus på stickan. Mensen var då över en vecka sen men jag hade inte märkt någonting. Glädjen blev kortvarig dock för några dagar senare började jag få bruna flytningar. Jag var ändå rätt lugn eftersom jag hade blödningar i början av förra graviditeten och ändå födde en frisk liten tjej. Pratade med min BM som rådde mig att kontakta gyn. Fick nästan tvinga mig till ett VUL eftersom hon påpekade flera ggr att det kan vara för tidigt för att se något. Jag fick iaf göra ett VUL förra veckan, då var jag i vecka 6+2. Läkaren var inte så positiv, fostret låg kvar i hinnsäcken, storleken överensstämde med dagen men hon såg inget hjärta slå. Hon sa att "man SKA se hjärtat den tiden och underströk det. Fick tid på måndag för ett nytt VUL och väntan är minst sagt vidrig. Jag blöder extremt lite men kontinuerligt och bara brunt (gammalt) blod så vet inte vad jag ska tro. Men så igår morse kom det en brun/svart slemklump i toan (enkrona i storlek), tänkte att nu kommer det.. men blödde inte mer snarare mindre?? Imorse upprepade sig samma sak! Jag håller på att gå under i väntan på måndag. Googlar som en galning men hittar inga svar. Varför kommer det inte färskt blod? Borde jag inte ha ont? Eller är det (hoppas, hoppas) inget missfall. Känner mig förvirrad. Är det någon som varit med om liknande. Griper halmstrån just nu.

• Svar på tråden Bruna flytningar + klumpar - missfall?
  • Baralillajag

Urs vad hemskt :( kan tänka mig in i din ovisshet. Jag hade blödningar med min senaste graviditet då jag fick en klump svart blod inte lika stor men vill ge dig lite ljus i allt detta i dag är han 1 månad.
    Har läst massa trådar där dom inte sätt hjärtat slå förän i vecka 7. Det är så olika. Håller tummarna att allt är bra

• Yoline

Tack för ljuset :) Svårt att veta vad man ska tro, rädd att hoppas för mycket och bli (ännu mer) besviken. Men skönt att läsa!

• Baralillajag

Man blir ju så orolig och det är det ända man tänker på om dagarna. Jag va så orolig så jag ringde rådgivningen flera gånger o sa att jag blött jätte mycket på natten bara för att åka o se om allt va bra :)

• mteriksson

hur har det gått ts?
    Fick själv bruna flytningar och klumpar igår. Missfall , igen... 

• Copyjulia

De gånger jag har fått mf har det börjat med bruna flytningar och klumpar, inte alls lika mkt som en vanlig mens. Först ca 2 veckor senare har en rejäl blödning kommit igång. Nu är jag gravid i v 35 och jag hade faktiskt bruna flytningar och klumpar i början av graviditeten. Trodde såklart det var mf, men det var det som sagt inte. Verkar som små blödningar i början lika gärna kan vara helt normalt som betyda mf... I alla fall för mig. 

• Diche79

Jag fick några droppar brunt blod i trosorna när jag var i v 6-7. Det var ingen fara sa de till mig,
    det är jättevanligt, fick inte ens komma in på nån koll.
    I v12 kom det mer bruna flytningar och dagen efter mer färskt blod.
    Var inne på VUL dag tre och då hade fostret dött en månad tidigare, förmodligen när
    jag fick blodet i trosorna.
    Samma kväll fick jag kramper i en timmes tid, och det bokstavligt talat forsade blod, fick byta binda var 10e minut och då läckte det ändå över vissa av de!!

Nu 2mån senare ska vi börja försöka igen, och jag är redan livrädd för att bli gravid och få blödningar en gång till...       

• Andrea03

Hej! vad är de för fel om man har fått en hel klump med flytningar (brun) under natten? jag fick skiiiiit ont under natten i magen och mina äggstockar så jag vet inte om jag börjar att få min mens! om ni vet nått om de så maila mi på [email protected] så blir jag glad och jag behöver veta detta så snabbt som böjligt!!!!!

2013-07-03

Svar på tråden Bruna flytningar + klumpar - missfall?