• hlie

10månader vaknar varje natt, ge tips !!

Jag känner en mamma som har en son på 10 månader. Han har fyllt det nyss. 
    Innan som lite mindre, så sov han bra och ofta. Och hade inte så jättesvårt att sova.
    Nu vaknar han varje natt, och gråter, vill leka, och är jättenyfiken. Svårt att somna om igen. 

Många barn får ju ofta drömmar, och det kan ju vara en anledning till att sömnen blir störd.

Men jag önskar lite tips här, så många som möjligt om hur man kan göra för att få barnet att somna
    om lättare ! Han är jättepigg de flesta gångerna och vill leka hela tiden. Åtminstonde vara vaken.

( Detta gäller mest på natten då alltså )

NÅN MED TIPS? SOM KÄNNER IGEN SIG? Ge tips snälla !

• Svar på tråden 10månader vaknar varje natt, ge tips !!
  • hlie
    Ärligt ingen som kan ge tips ? :) Hoppas på svar ! 
  • cloudberry79

Det händer nog de flesta någon gång. Se till att det är tråkigt på natten är mitt enda tips. Ta bort alla leksaker, sängmobiler ocj liknande ur sovrummet. Amma/mata om man så önskar och söv om utan att tända ljuset. Inget sjungande eller prat, bara närvaro och snabb omsomning. Vi samsov med ettan och märkte knappt av den perioden, men såg helt enkelt till att inte vara roliga och stimulerande nattetid.

Sur, grinig och på smällen.
  • Momalicious

Jadu, min son är 21 månader och sover så dåligt så jag vill hänga mig. Han sov hela nätter mellan 12-17 månader.

• ymmmi

Våran dotter är 14 månader och vaknar fortfarande flera ggr på natten och kan vara vaken i över en timme i bland.

• hlie
    cloudberry79 skrev 2012-09-28 02:47:36 följande:
    Det händer nog de flesta någon gång. Se till att det är tråkigt på natten är mitt enda tips. Ta bort alla leksaker, sängmobiler ocj liknande ur sovrummet. Amma/mata om man så önskar och söv om utan att tända ljuset. Inget sjungande eller prat, bara närvaro och snabb omsomning. Vi samsov med ettan och märkte knappt av den perioden, men såg helt enkelt till att inte vara roliga och stimulerande nattetid.
    Tack så jättemycket för svar & tips ! 

Antar att det är de ända man kan göra :) har testat att lägga han ner, inte tänt något, gett han mat,
    och sådär. Brukar funka ibland, men oftast så vänder han på sig och försöker ta sig upp.
    och det är då det är som jobbigast. För det går inte att lägga ner honom igen, då han skriker.
    Hm..

• hlie
    Momalicious skrev 2012-09-28 06:09:13 följande:
    Jadu, min son är 21 månader och sover så dåligt så jag vill hänga mig. Han sov hela nätter mellan 12-17 månader.
    Oj, Ja det är inte kul ! Speciellt när man inte vet hur man ska göra,. 
    Trodde inte att småbarn skulle ha så svårt att sova, och vara så pigga på nätterna!
    men det blir kanske så ju äldre dom blir?  
  • hlie
    ymmmi skrev 2012-09-28 07:36:24 följande:
    Våran dotter är 14 månader och vaknar fortfarande flera ggr på natten och kan vara vaken i över en timme i bland.
    Tack för svar :) 
    Ja, som den första kommentaren skrev, så är det nog så för många.
    Jobbigt! Önskar att det fanns något som fick dom att sluta vara så pigga,
    för detta barn som är 10 månader, han sover knappt aldrig längre.
    Varken på dagarna eller nätterna. Han vill bara leka & leka.

Svar på tråden 10månader vaknar varje natt, ge tips !!