Jag vill inte att andra ska hålla min bebis
Jag bara undrar om jag är ensam om att känna så här.
Sedan jag födde min dotter för tre och en halv månad sedan så har det varit en jobbig tid med både min mamma (har ej pappa), och även mina svärföräldrar och svägerska.
Tydligen så tycker min familj att mun dotter är en gemensam ägodel som man får göra som man vill med. Ingen frågade mig om det vsr okej att hålls henne när vi hälsade på och hon var två veckor, min mamma sprang frsm och i princip slet upp henne ur barnstolen. Sedan började min dotter skickas runt. Även till min bror som storröker och inte tvättar händerna. Ingen i min familj tvättar händerna innan de håller min dotter för övrigt.
Tyvärr kan man inte säga det till dem heller för då är man löjlig.
Samma sak med svärföräldrarna, min svärmor "kidnappade" även hon min dotter och gav inte ens tillbaka henne när hon började gråta, utan gick då iväg med henne själv till ett annat rum för att utföra magmassage.
Det har varit ganska stressande upplevelser för mig som nybliven mamma med mängder av hormoner och beskyddarinstinkt som tyvärr resulterat i att jag fortfarande inte vill att någon annan än jag och min sambo ska hålla henne.
Är jag löjlig? Känner någon annan som jag?