• Anonym (när?)

gravid efter cerazette?

Slutade med mina cerazette för en vecka sedan, o började mysa till de redan första kvällen.. och varje kväll sedan dess.
    Inatt började de sticka på ena sidan lite ovanför blygdbenet. Detta har fortsatt idag på förmiddagen.
    Tror ni detta kan vara ägglossning? (brukar/brukade dock känna av de på annat vis) 
    Man har ju hoppet där att de ska gå så fort efter man slutat med pillerna :)

• Svar på tråden gravid efter cerazette?
  • Anonym (Längtar)

Jag slutade med mina ceracette i april..men har tyvärr inte fått något plus ännu.. hoppas det går snabbare för dig..Jag har haft ganska hoppig mens oxå och inte känt alls när jag haft ägglossning vilket jag gjorde innan jag började på cerazette. då kunde jag pricka exact när jag ahde ägglossning..lycka till{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (när?)

usch tråkigt att höra! 
    jag kunde också pricka in på dagen när jag hade ägglossning..
    Har du testat med ÄL-test ? funderar på om man ska köpa några o se så de kommer igång..
    Hoppas ni lyckas snart! o håll mig uppdaterad så jag får lite hopp ;)
    Tack o detsamma till dig{#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (L)

Slutade med mina cerazette för snart 2år sen och inte lyckats bli gravid. Har ingen ägglossning alls vilket jag hade innan jag började med pillrena. Min gyn läkare säger att man kan få svårare att bli gravid efter använt minipiller vilket jag inte visste när jag började med dom.  :(   

• Anonym (Längtar)
    Anonym (när?) skrev 2012-09-28 13:03:51 följande:
    usch tråkigt att höra! 
    jag kunde också pricka in på dagen när jag hade ägglossning..
    Har du testat med ÄL-test ? funderar på om man ska köpa några o se så de kommer igång..
    Hoppas ni lyckas snart! o håll mig uppdaterad så jag får lite hopp ;)
    Tack o detsamma till dig{#emotions_dlg.flower} 

Nej det har jag inte använt mig av. Jag tror att jag kommer bli ännu mer stressad då.. hoppas istället på att gravid snart!!
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (L) skrev 2012-09-28 13:07:00 följande:
    Slutade med mina cerazette för snart 2år sen och inte lyckats bli gravid. Har ingen ägglossning alls vilket jag hade innan jag började med pillrena. Min gyn läkare säger att man kan få svårare att bli gravid efter använt minipiller vilket jag inte visste när jag började med dom.  :(   
    Det har inte jag heller blivit infomerad om... gick dock bara på cerazette i 2 månader.. men ändå fått hoppig mens och som sagt kan inte pricka in min ägglossning.. hur länge gick du på dem??
  • partouze

Plussade direkt efter ja slutade med cerazette men fick tidigt mf . Sen plussa jag direkt efter mf och hon är nu 8 månader :) tog cerazette tre årz

• Anonym (L)
    Anonym (Längtar) skrev 2012-09-28 13:13:00 följande:
    Det har inte jag heller blivit infomerad om... gick dock bara på cerazette i 2 månader.. men ändå fått hoppig mens och som sagt kan inte pricka in min ägglossning.. hur länge gick du på dem??
    Jag gick ca 3år på dom, och hade ingen mens alls under den tiden. Så allt stannade väl helt upp, men det sa att det var fullt normalt så tänkte ju inte alls på hur följderna kunde vara sen när man väl vill ha barn.
  • Anonym (Längtar)
    partouze skrev 2012-09-28 13:14:14 följande:
    Plussade direkt efter ja slutade med cerazette men fick tidigt mf . Sen plussa jag direkt efter mf och hon är nu 8 månader :) tog cerazette tre årz

Vad kul..grattisSkrattande
  • Anonym

Åt cerazette i 6 år, blev gravid 1 vecka efter jag slutade med pillerna och är nu i vecka 17 så går och väntar på ultraljudet ;)

• Anonym (när?)

Jag fick inte heller nån info om att de skulle bli svårare att bli gravid efter cerazette. Lite dåligt.. Tror inte jag hade velat ta dom om jag hade vetat. Meeen.. Ikväll fick jag mina vanliga "ägglossningssymtom"! Så nu hoppas vi på att de stämmer :) Stort grattis till er som lyckats o massa lycka till, till er andra!

• kotten91

Åt cerazette i flera år, hade ingen mens alls under den tiden. Slutade och blev gravid efter 4 månader :)
    Körde med äl test.

• lillalarsson

Jag slutade med Cerazette 2 september. Fick blödning 5-7 september och skulle enligt min tidigare cykel ha fått igen i måndags, 1 oktober. Istället fick jag natten till igår (7 okt). Erfarenheter kring hur snabbt det går att få en regelbunden mens igen? Jag vill ju veta när jag har en möjlighet att det blir någon liten. Trixar med två olika appar som det är just nu för att hitta någon form av ÄL koll...

• Anonym (gravid)

Jag tog cerazette i 4 år och hade ingen mens under stort sett hela perioden. När jag slutade var min mens jätteoregelbunden och det var svårt att ha koll på ÄL. Efter ett halvår började den bli ganska regelbunden och efter 9 månader plussade jag. Är nu gravid i v. 23. ÄL test är kanske bra för att kolla om/när du har ÄL (har läst att det kan ta några månader efter man slutat med cerazette innan man får ÄL trots mens)

• Anonym (när?)

Grattis till er! :) jag kollade med äl-test omkring 2 veckor efter jag slutade med pillerna, o visst hade jag ägglossning skönt att veta att den kom tillbaka direkt. Så nu väntar ja bara på att jag ska kunna testa med grav test :)

• lillalarsson

Vi har bestämt oss för att vi vill öka möjligheterna och köpa en fertilitetsmonitor.. Så i början av nov när nästa mens kommer blir det dags! (Om inget under sker och vi lyckas innan dess..) någon av er som testat eller funderar på det?

• Sawa

Jag fick aldrig tillbaka mensen efter pillerstopp med cerazette, blev nog gravid nån dag efter det. Jag blev sjukt förvånad när jag började känna av grav.symptom.. Är i v. 10 nu. Lycka till!

• Yazz

Jag slutade med Cerazette i Februari nångång. I mars fick jag min första mens efter det och i April blev jag gravid. Jag fick dock missfall i v 13 vilket var i Juli och har inte blivit gravid ännu. Det är nog jätteolika hur kroppen reagerar och hur lätt man har att bli gravid...Men jag hoppas fortfarande på en graviditet snart och hoppas den håller denna gången! :) Lycka till!

• Anonym

Jag åt cerazette i ca 10 år. Hade min mens precis som vanligt. Blev gravid en månad efter att jag sultat med dem.

Svar på tråden gravid efter cerazette?