• flippan3

Är det någon härinne som har slagit ihjäl en kackerlacka någon gång?

Jag har aldrig sett en kackerlacka, men bland mina kompisar verkar alla ha sett minst en när de varit på semester. Alla säger också att de är otroligt svåra att få död på, vilket skrämmer mig lite då jag snart ska åka till ett land som lär vara kackerlackstätt! Så nu ställer jag frågan: Hur många av er har dödat en kackerlacka någon gång, var det svårt, och i vilket land var det?

• Svar på tråden Är det någon härinne som har slagit ihjäl en kackerlacka någon gång?
  • Fiona M

Cypern.
    nej, de splattade till när man slog med en kastrull eller sko...

• flippan3
    Fiona M skrev 2012-09-28 15:41:24 följande:
    Cypern.
    nej, de splattade till när man slog med en kastrull eller sko...
    Men man var inte tvungen att banka flera gånger, eller mosa ordentligt?
  • Fiona M
    flippan3 skrev 2012-09-28 15:44:16 följande:
    Men man var inte tvungen att banka flera gånger, eller mosa ordentligt?
    med en flip-flop får du ju banka en del, men de är ju inte gjorda av plåt.
  • flippan3
    Fiona M skrev 2012-09-28 15:45:31 följande:
    med en flip-flop får du ju banka en del, men de är ju inte gjorda av plåt.
    Som en del beskriver det verkar det som om de vore gjorda i plåt ibland:)
  • Emmut

Annars brukar de ju äta dom i fear factor, haha ;) kanske inte att rekommendera, men det ser ut som om de får tugga till ordentligt!

• astrida
    Emmut skrev 2012-09-28 16:00:13 följande:
    Annars brukar de ju äta dom i fear factor, haha ;) kanske inte att rekommendera, men det ser ut som om de får tugga till ordentligt!
    Fy så äckligt! Jag har bankat ihjäl en kackerlacka en gång, och det innanmätet var inte å leka med! Inget man blev sugen på att äta i varje fall...
  • Lenche

Jag har gjort det. Tycker inte om att döda insekter egentligen men det kändes nästan som att jag agerade i självförsvar, så rädd och äcklad av den lilla varelsen var jag. Det var inte jättelätt men det gick. Sedan hörde jag att när de dör så utsöndrar de ett ämne som gör att likresterna drar till sig fler kackerlackor. Det stämmer säkert inte men jag sov mycket dåligt de resterande nätterna på det hotellrummet..

• astrida
    UmmAminah skrev 2012-09-28 16:17:31 följande:
    hemma. flyttade in i en lght FULL med kackisar....
    killen tog dom i papper o spolade ner i toan.

akta resvskan.

Å fy! Vilken stad var det?
  • DarlingMother

Fick rådet på en semester i Grekland att inte slå ihjäl kackerlackor för då kommer "släkten" på begravning. En kväll slog min kille ihjäl en på balkongen till hotellrummet senare på natten hörde vi att det knastrade där ute och när vi tittade satt det två kackerlackor och åt på den döda

• astrida
    DarlingMother skrev 2012-09-28 16:58:52 följande:
    Fick rådet på en semester i Grekland att inte slå ihjäl kackerlackor för då kommer "släkten" på begravning. En kväll slog min kille ihjäl en på balkongen till hotellrummet senare på natten hörde vi att det knastrade där ute och när vi tittade satt det två kackerlackor och åt på den döda

Fy sjutton!
  • Agapi

jag bor i Grekland så jag har sett en och annan =P dock dödar jag dom inte själv för jag tycker de är så himla äckligt. Dom överlever de mesta, har till och med hört att de kan leva ett bra tag (många dagar) utan huvud! Men dom dör absolut om du krossar dom =P Som darlingmother sa så kommer de gärna fler om man gör så. Bättre att ta något och kasta/sopa ut dom kanske. och se till att inte lämna smulor på golvet, bänkar och sådär för sånt lockar dom till sig. I länderna här omkring finns de i princip överallt oavsett hur man bor, men framförallt såklart om man bor i bottenplanet. 

• maja7901
    Agapi skrev 2012-09-28 17:14:27 följande:
    jag bor i Grekland så jag har sett en och annan =P dock dödar jag dom inte själv för jag tycker de är så himla äckligt. Dom överlever de mesta, har till och med hört att de kan leva ett bra tag (många dagar) utan huvud! Men dom dör absolut om du krossar dom =P Som darlingmother sa så kommer de gärna fler om man gör så. Bättre att ta något och kasta/sopa ut dom kanske. och se till att inte lämna smulor på golvet, bänkar och sådär för sånt lockar dom till sig. I länderna här omkring finns de i princip överallt oavsett hur man bor, men framförallt såklart om man bor i bottenplanet. 
    Usch, är de kannibaler också:)?
  • iffis

Jobbat utomlands på flertal barer där dödade vi dom dagligen, det bästa var att fånga dom under askopp fjutta in aceton och tända på resultatet blev lite poppelipopp ljud och sen hade du en flamberad jäkel som hade krympt några storlekar :D

• astrida
    iffis skrev 2012-09-28 19:10:28 följande:
    Jobbat utomlands på flertal barer där dödade vi dom dagligen, det bästa var att fånga dom under askopp fjutta in aceton och tända på resultatet blev lite poppelipopp ljud och sen hade du en flamberad jäkel som hade krympt några storlekar :D

Oj!
  • flippan3
    DarlingMother skrev 2012-09-28 16:58:52 följande:
    Urk!
  • astrida
    flippan3 skrev 2012-10-02 16:00:18 följande:
    Urk!

Ja, fy va läbbigt!
Svar på tråden Är det någon härinne som har slagit ihjäl en kackerlacka någon gång?