• Gabbesmamma

Märken i ansiktet från massagebänken 6 tim efteråt

Hej Jag får ryggmassage 1 g / mån samt går hos naprapat , är bara 35 år och märken från massagebänken är kvar i pannan 6-7 timmar efteråt. Har torrhy fö men jag undrar om det är så att jag saknar underhudsfett i ansiktet eller är uttorkad eller nåt. Märken är jättetydliga. Någon som vet?

• Svar på tråden Märken i ansiktet från massagebänken 6 tim efteråt
  • CoolJen

Flyttar du på huvudet då och då eller ligger du helt still hela tiden?

• viseversa

Oj ja det låter som väldigt lång tid. Om det är farligt tror jag inte. Prova att dricka mer vatten om du tror du är uttorkad. Är det röda märken eller "intryckt" som det blir när man ligger länge på något?

• Gabbesmamma

Jag tror att jag ligger still hela tiden. Fast det är ändå inte så lång tid. hos naprapaten idag var det kanske 7- 8 min. Nix inte röda märken utan bara 1 djup rynka efter kanten. Folk frågar om jag har haft keps. snarare undrar jag hur jag bli när jag är 60... Jag tror inte heller att det är farligt, snarare undrar om min hy behöver extra vård. Måste smörja mig minst 3 g/ dag kan tilläga, har provat alla möjliga salvor inl propyless.

• viseversa

Konstigt. Hoppas du slipper märket snart. inte kul att gå runt med ett sträck i pannan i flera timmar. 

Svar på tråden Märken i ansiktet från massagebänken 6 tim efteråt