• leiapp

Jag vill höra era bästa pyssel till barnvagnen!

Vi har en vagn som ser alldaglig och trist ut helt enkelt. Jag har tagit på mig ett litet projekt att göra den roligare dels för bebisen som är 8 månader men även för mig själv. 

Det jag har fixat hittills är bara en filt att ha som värmade underlag sittdelen. Den är i dubbelt tyg den ena sidan lurvig och andra sidan fleece. Lillen ska sitta på den lurviga sidan och fleece värmer ju bra. Filten har hål för selen osv så det blev jättebra. Nu är jag taggad på att fixa mer! Nån slags påse till ännu kallare dagar ska det bli av resten av tyget. Men sen tar idéerna stopp.

Jag vill gärna inspireras av era egenhändigt fixade mysiga, roliga eller fina detaljer till barnvagnen. Berätta om vad ni har till vagnen och om ni kan lägg gärna med en bild!

• Svar på tråden Jag vill höra era bästa pyssel till barnvagnen!
  • leiapp
    stor grön drake skrev 2012-09-30 18:23:16 följande:
    bältesmuffar, överdrag med pillband till knäbågen, solskyddsgardin

Kan jag hitta ngnstans hur man gör ett sånt överdrag med pillband?
  • stor grön drake

mät runt, beroende om knäbågen tas av eller ej så syr man ihop den eller syr på kardborreband.
    Mät hur lång den ska vara. sy fast band/figurer/vad du vill på. googla pillband, bumperskydd och liknande så hittar du garanterat massor med bilder

Svar på tråden Jag vill höra era bästa pyssel till barnvagnen!