• Anonym

Brukar du känna mensvärk i benen ?

Ja, jag googlade så jag kan beskriva mer vart :p
    Lårbenet och ovanför typ, ingen av mina vänner fattar vart jag menar med benen :)

Vi försöker få bebis, och när jag får som mensvärk där så tappar jag ju hoppet direkt, jag vet ju att man känner mensvärk, men om man är gravid lär man ju inte ha mensvärk i benen, där händer ju inget :(

Bifogar bilden, alltså på lårbenet och ovanför

• Svar på tråden Brukar du känna mensvärk i benen ?
  • Anonym

Jag får också ont i benen vid mensvärk, det är liksom en strålande smärta som går ner i låren.

• Fru Mamma

Jag får ont och hemska krypningar i vaderna... Från ett par dagar innan mens, tills mensen drar igång :P

• EnGladPingvin

Får riktigt ont i det ena låret vid mens. Alltid samma lår. Det är något som har kommit senaste året och det tog ett tag innan jag kopplade att det hade med mensen att göra. Det är skitjobbigt och då jag inte vill ta några starkare värktabletter än alvedon får jag leva med det för de hjälper inte ett skvatt.

• Teza73

Här är en till som alltid får värk i benen vid mens, en krypande värk som är svår att markera, hemskt.

Om det kan vara till lite tröst ts så kämpade vi oxå med att bli gravida, ca 6 år,efter ett misslyckat ivf, ett lyckat med tvillingar som tyvärr slutade i sent missfall i v 23, så kom vår lilla skrutt till slut helt spontant, han är 6 månader nu och vårt solsken.

Har även 2 vuxna barn med en annan man, var dock mycket ung när jag fick dom, men problemen  med värk i benen vid mens har alltid funnits där. Tror inte du ska oroa dej alltför mycke om det faktiskt

Själv fick jag för första gången denna graviditet uppleva vad andra kallar molvärk i början, va såå säker på att mensen va på g, tog ett test för att utesluta grav så jag inte skulle börja hoppas för 1000de gången, men shit då visa de plus, hade en sådan "mensvärk" så de va inte sant, och ja hade ont i benen då oxå.

Lycka till Ts kram

• Rådjur

Japp - jag brukar få mensvärk ut i benen, och ända ut i fötterna om jag har otur. Brukar även känna av smärtan i handlederna. Så ja, jag tror jag får nån slags ledvärk av mensvärken Tungan ute Det är dock inte lika illa numera, testar ett naturläkemedel som tycks hjälpa.

• Minion

Yes, får mensvärk som strålar ut i låren, ibland hela benen :-/

• Pastell

Ni som får ont i låren, fick ni det även som gravida???   /ge mig hopp

• Madde58
    Rådjur skrev 2012-09-28 22:55:37 följande:
    Japp - jag brukar få mensvärk ut i benen, och ända ut i fötterna om jag har otur. Brukar även känna av smärtan i handlederna. Så ja, jag tror jag får nån slags ledvärk av mensvärken Tungan ute Det är dock inte lika illa numera, testar ett naturläkemedel som tycks hjälpa.
    Jag är 55 och mensen har upphört, men känner ändå av den där typiska värken med jämna mellanrum. Jag antar att det har något med menscykeln att göra, som kanske fortfarande "spökar runt" lite. Vad heter det där naturmedlet, kan kunde kanske vara värt att pröva. Har du testat länge?
Svar på tråden Brukar du känna mensvärk i benen ?