• Fiffi79

Någon som bor i Gustavslund, Vallentuna?

Vi funderar på att flytta till Vallentuna och har nu senast kollat in området Gustavslund. Jag undrar om det finns någon som känner till eller bor här och kan berätta om det är ett bra område att bo i. Vad är bra och dåligt med området? Vi har två barn 0 och 2 år gamla. Hur är det med förskola? Vilka är bra och dåliga?  Och bor ni inte här men känner till Vallentuna i övrigt hur är det, bu och bä tas gärna emot.

Tack!!

• Svar på tråden Någon som bor i Gustavslund, Vallentuna?
  • Linndiz

Hej!

Vi ska flytta till gustavslund nästa år så jag kan inte bidra med så mkt kanske men vi har pratat med 2 fsamiljer som bor där. En utav familjerna där har bott där 2-3 år och var en av de första som byggde i området. De trivs jättebra, de är lungt och tyst och jättebra för barn, lekamrater överallt lät de som:). Många har barn i förskoleåldern förstod jag. Den andra familjen har ej bott lika länge men trivs även dom toppen. Vi har själva två barn 4 år och 8 månader. Vi har haft ögonen på området rätt länge och de känns jättebra nu att flytta dit, tror inte ni kommer att ångra er om ni bestämmer er för de heller. Det finns 3-4 förskolor i närheten, sen kommer en ny byggas och finnas på plats 2014 vid gamla brandstationen, där även en skola skall byggas.

Vilka förskolor som är bäst vet jag ej men har ändå hört bra om de som finns i närheten.

Ett tips är att promenera runt i gustavslund och prata med de som bor där, de ni möter eller som jobbar på tomten;)

Lycka till! Kanske vi träffas i gustavslund om ni bestämmer er för det    

• Fiffi79

Hej. vad kul. vi har faktisk bestämt oss för att flytta dit och vårt hus är klart i april 2013. Vi har en på 2,5 år o en på 4 månader. Tänke ringa o besöka förskolor i närheten innan jag söker till dem.

• sannannas

Jag och min sambo flyttar också till Gustavslund i mars/april. Vi har bott i Vallentuna tidigare och känner till området. Det är ett väldigt lugnt och tryggt område nära till skog såväl skola,dagis med mera. Majoriteten i området verkar vara småbarnsfamiljer så era barn kommer nog trivas. 

Lycka till! :) 

• Fiffi79

Hej. Vad roligt med fler som flyttar dit. Vi vill gärna träffa nya människor som bor i området både för barnen och oss själva. Jag tycker det vore kul att ha någon familj nära att umgås med, våra vänner bor ju alla så långt borta. Så om någon av er skulle vilja ses sen i Vallentuna så vore det jättekul. 

Känner du till vilka dagis som har bra rykte om sig och så? Här i Sollentuna har de en enkät de gör bland föräldrar som man kan läsa om man vill veta omdömen om de olika förskolorna men hittade inget sådant i Vallentuna. Den vi har här nu var den som fick bäst betyg och den är verkligen superbra, vi hade en annan först som vi inte var så nöjda med o den hade oxå fått sämre omdöme.

• Linndiz

Ja vi träffas gärna och umgås sen när vi flyttat dit! Vi har inte så många som vi känner i närheten heller. De är de som är synd, här har vi grannar som har barn och vi brukar umgås med och som även kan ställa upp och passa nån timma om man måste iväg på ngt möte el. liknande, ovärderligt då man inte har släkt tillgänglig som kan hjälpa till med kort varsel och som ej bor i närheten. Men vi ser framemot att flytta och få eget hus förstås . Vårt hus kommer i mars men vi flyttar nog ej in förrän april-maj då vi ska bl.a. fixa badrum själva. 

Tyvärr vet inte jag vilka förskolor som är bäst men jag har bokat in mig och ska och hälsa på, man får väl gå på känslan men de är svårt, man vill ju att de ska vara bra förskola till sina små!   

• Fiffi79

vad kul linndiz! Vi har inte heller så mkt familj här men iaf min syster som kan hjälpa ibland. vi bor i Sollentuna idag. Hoppas på att få mer så som ni har det nu när vi flyttar till hus att barnen har kompisar o man kan lämna där ibland o vi tar deras barn tillbaka nån gång. Ska bli så kul o se huset klart sen. måste bara få sålt här oxå. var bor ni?

• Linndiz

Ok kul! då är vi "grannar" Vi bor i järfälla nu. Ja det känns overkligt att man snart har ett nytt hus .Vi håller på att sälja just nu. De är mkt att tänka på runt allt nu innan flytt. Ser framemot när man är på plats i huset och allt runtomkring e klart. Du får gärna inboxa mig eller skriva i min gästbok om du vill prata vidare utan att allt blir offentligt här. Glad

• digg75

Gammal tråd men kollar av ändå. Är området så bra som det verkar?

Vi tittar på en tomt och skall ta beslut i dagarna.  

• Fiffi79

Hej, Förlåt loggar inte in här så ofta. VI har flyttat hit för några veckor sedan och första intrycket är att det är ett väldigt trevligt och lugnt område med mycket barnfamiljer. Vi trivs. Kanske ses i Gustavslund då :)

• hansel

Vi tittar också på Gustavslund...
    Är det någon av er i tråden som har byggt med C4-hus? Är ni nöjda isåfall?

• Oscars mamma

Hej, Är denna tråd aktiv? Är relativt nyinflyttad Gustavslund och vallentuna, vore kul att lära känna lite fler mammalediga.

Svar på tråden Någon som bor i Gustavslund, Vallentuna?