Köra bli efter ögonlaser - har glasögon som krav
Hej!
Jag gjorde ögonlaser för 2 veckor sedan. Nu ser jag perfekt utan glasögon. Mitt problem är dock att jag har som krav att jag måste ha glasögon el linser i mitt körkort. Tar jag på mig mina gamla glasögon blir allt blurrigt.
Läste på en annan sida att köra utan glasögon när det finns som krav anses vara olovlig körning och att de drar in körkortet. Skulle behöva fönsterglas i glasögon, hittar det ingenstans. Memira har sagt till mig att jag lugnt kan köra bil nu, men jag får hjälp att utförda ett nytt körkort på treveckorskontollen, sedan tar det ytterliggare någon vecka innan jag får mitt nya körkort. Ska jag behöva vänta så länge med att köra bli? Skulle behöva köra idag.
Vad säger polisen om jag kör utan glasögon? Kan de göra ett syntest på plats? Kan de dra in mitt körkort? (Har prövotid) Vad händer?
Sökt på nätet men där skriver personer bra varför man skulle vara så korkad att köra utan glasögon när man beöver det. Saken är att jag behöver det inte längre, men är livrädd för att förlora mitt körkort...