• Fine ass mommy to be

    Lärorik app till 2,5-åring.

    Söker tips på iphone-appar som är lite mer stimulerande för min 2,5-åring än alla pussel som finns. Behöver inte vara en gratis-app, men har ingen lust att lägga 30:-. Den måste vara på engelska eller svenska. Nu börjar mina egna appar vara i fara för alla möjliga behandlingar nämligen, då pussel inte är tillräckligt skoj.

    PS.
    Behöver ingen moral-predikan om att jag tillåter iphone-lek, det är väldigt praktiskt att ta till när det kniper på bil- buss- och tågresor bland annat. 

  • Svar på tråden Lärorik app till 2,5-åring.
  • Marilyn

    Kolla in spelföretaget toca boca! Min dotter klarade flera av deras spel när hon var i din sons ålder. Annars finns spelföretaget duck duck moose som gör interaktiva spel till kända barnsånger. De är på engelska, men man kan sjunga in egen text på iaf Hjulen på bussen. Kolla också night

  • Camillapunktslut

    Pekbok för barn. Tror den heter så, eller picture book. Det ska va en panda på appen iaf. Bilder på saker lastbilar, hästar, käder, frågesport 4 bilder o så ska man peka på rätt bild när dom säger tex var är tröjan.

    Min 3 åring tycker den är jätte kul. Laddade hem den när han va 2. Så den håller länge

  • Lumo

    Håller helt med Marilyn. ALLA spel från Toca Boca samt Duck Duck moose är underbara. Pedagogiska, välgjorda, roliga o mycket prisvärda. Min son har spelat dessa sedan 1,5 år o han gillar dem fortfarande fast han nu är 3,5 år. Vissa är mer avancerade än andra... Klart marknadens bästa barnapp-tillverkare enligt mig som har 2 mobiler fulla med barnappar!

Svar på tråden Lärorik app till 2,5-åring.