Känner att det inte har tagit... (FET)
Vi har försökt i 5 år och gjorde vårt första IVF i våras (sökte hjälp för 4 år sedan men av olika orsaker har IVF dröjt). Blev jättemånga ägg och pga överstimulering fick jag inte tillbaka något.
Nu i lördags 22 sept var vi på kliniken och fick tillbaka två st embryon från frysen (inget av dem riktigt bra). Jag har testdag nästa lördag men jag bara VET att mensen kommer senast på torsdag. Känner det.
Av alla ägg (32 st) har det blivit noll, tre av de fem vi hade i frysen dog vid upptiningen. Är så ledsen över det här, vet att vi måste kontakta sjukhuset och dra igång med hela karusellen igen... Nu har vi dessutom fått lite ändringar i jobb som gör att det kommer bli sjukt stressigt att ta sig till kliniken för alla besök under behandlingen, de kommer dessutom säkert bli fler eftersom man måste stimulera försiktigare nästa gång.
Jag undrar hur man någonsin ska kunna bli gravid om kroppen alltid bestämmer sig redan en vecka efter ÄL att den inte är gravid? För vad finns det annars för förklaring till att man får mensvärk/pms ungefär en vecka innan mens? Alltså varje månad, även då jag inte försökt bli gravid). Allt jag hittar om hur ägget fäster i livmodern talar för att det går flera dagar till, alltså har embryot ingen chans för kroppen har redan gett upp och börjat förbereda mens?!?
Jag skriver inte det här för att få höra att mensvärk kan vara graviditet, för det finns ingen chans i världen att värk pga graviditet kommer redan några dagar efter återföring av embryo, kroppen vet inte om att embryot är där inne ens!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-29 18:51
För att inte förvirra:
Jag började känna att mensen var på g inom en vecka redan i onsdags eller torsdags, alltså på RD 6 om man räknar ET som dag 1.
Detta stämmer exakt med hur det brukar kännas för mig i en normal icke-gravid cykel.