• Virriga Vera

Hjälp mig hitta ett snyggt soffbord.

Vi har idag beställt en ny soffa. det blev en hörnsoffa som är i måtten 232 x 232 i brunt skinn och ben i oljad ek. Nu behöver jag hjälp med att hitta ett snyggt soffbord i oljad ek, antingen kvadratiskt eller runt. Någon som kan hjälpa mig? Finns inget på Mio eller EM. Att jag vi ha i ek beror på att vi har resten av möblerna i ek.

• Svar på tråden Hjälp mig hitta ett snyggt soffbord.
  • Pallas

Jag köpte ett runt köksbord på loppis för hundra spänn och sågade av benen på det. Det är i ekfanér och det var i väldigt dåligt skick när jag köpte det. Jag slipade ned och betsade det mahognybrunt, måste gå att olja också om man vill. Ett fint, praktiskt bord för en spottstyver fick jag.

• Virriga Vera
    Pallas skrev 2012-09-29 20:54:26 följande:
    Har du någon bild på soffan ni köpt?
    Då ska vi se hur det blir. Det finns inget foto då det är en modulsoffa som vi själv bestämt hur den skal se ut. Så det får bli bilder ur 3D programmet.

• Pallas

Oo, vad mysig den ser ut! Till den där hade jag nog faktiskt satsat på en fotpall modell större som bord. Är det något du kan tänka dig?

• Virriga Vera
    Pallas skrev 2012-09-29 23:05:45 följande:
    Oo, vad mysig den ser ut! Till den där hade jag nog faktiskt satsat på en fotpall modell större som bord. Är det något du kan tänka dig?
    Jag hade nog kunnat, men inte maken. Han är väldigt konventionell i sin smak. Därav att det blev skinn istället för ett grövre tyg. Det har varit en lång resa innan vi hittade denna soffan.
  • KimPossible

Hm, tänkte just föreslå något som bröt av stilen lite, typ fotpallar och småbord i en lite annorlunda stil, men efter att ha läst sista inlägget så inser jag att det kanske inte funkar.

Brickbord då? De där i marockansk stil. Finns billiga på Rusta och Jysk om man inte vill lägga en förmögenhet på samma grej i de dyrare butikerna.

De finns även i olika storlekar, några sådana utplacerade lite här och där skulle nog funka både stilmässigt och praktiskt. I mina ögon bättre än ett stort blaffigt bord i mitten. 

• Pallas

Aha, I see. Jag och maken har samma problem att få ihop våra smaker. Kul att ni hittat en så mysig soffa! Ok, då försöker vi med traditionella bord, alltså... Ska det vara hylla under? Ett ben? Fyra? Är ni händiga så ni kan tänka er bygga ett?

Svar på tråden Hjälp mig hitta ett snyggt soffbord.