• Hannapannagalenpanna

Ni som får ont i brösten innan mens se hit!

Hej. Ni som brukar få ont i brösten innan mens... när brukar ert ont i brösten börja? Mer än tacksam för era svar! kram

• Svar på tråden Ni som får ont i brösten innan mens se hit!
  • broglo

Det är bättre numera efter att jag fått barn, men förut var det förfärligt! Jag fick ofta ha sportbehå på mig de dagar det var som värst för annars gjorde det ont av "stötarna" när jag gick. Springa ikapp bussen var inte att tänkta på... Om jag råkade gå emot något eller någon så att brösten nuddades så skrek jag till.  

Jag tror att det började komma smygande någon knapp vecka innan mens.

• Kiiwii

Jag får ont i brösten ca 10 dagar före mensen. Har ont i 5 dagar ungefär. Jag får ont av progesteronet som höjs efter ägglossningen. Vissa får ont av östrogenet istället som höjs bara nån dag innan mensen ska komma...andra känner inget alls eller bara ibland :)

• Yrvind

I vanliga fall runt 1 vecka innan och det ömma blir värre för varje dag. När jag gravid första gången var mitt första symptom total avsaknad av ömma bröst och ingen PMS. Förväntade mig att få ont i brösten i takt med att graviditeten fortskred men det blev inget med det. Denna graviditeten blev brösten lite ömma vid äl (händer ibland) men sen gick det inte över. De bara fortsatte ömma och har varit ömma och stinna sen dess (är i v.36 nu).

• Kiiwii
    Hannapannagalenpanna skrev 2012-09-29 20:41:54 följande:
    Tack för alla era svar! Har ont redan 2 dagar efter ÄL.... Därför undrar jag... Tack igen!
    Jag får som jag skrev ont bara 1-2 dagar efter att ÄL skett. Betyder att man haft en kanonbra ägglossningen :)
  • Hannapannagalenpanna
    Kiiwii skrev 2012-09-29 20:47:55 följande:
    Jag får som jag skrev ont bara 1-2 dagar efter att ÄL skett. Betyder att man haft en kanonbra ägglossningen :)
    Låter ju strålande. Å det hade jag verkligen eftersom jag fick så ont att jag trodde nått va fel och åkte in till akutgyn :)
  • Hannapannagalenpanna
    Yrvind skrev 2012-09-29 20:45:22 följande:
    I vanliga fall runt 1 vecka innan och det ömma blir värre för varje dag. När jag gravid första gången var mitt första symptom total avsaknad av ömma bröst och ingen PMS. Förväntade mig att få ont i brösten i takt med att graviditeten fortskred men det blev inget med det. Denna graviditeten blev brösten lite ömma vid äl (händer ibland) men sen gick det inte över. De bara fortsatte ömma och har varit ömma och stinna sen dess (är i v.36 nu).
    Aj å oj!! Fy för ont i brösten hela graviditeten. Men nu är du snart framme :) 
  • Yrvind

Det är inte alls så illa som innan mens, de är mest tunga och stöt ömtåliga och jag tänker mest på det när jag tar av bhn och "släpper ut dem" så det är inte direkt jobbigt alls skönt nog. Men att det närmar sig bf och bebis är inget jag är ledsen över, längtar

Svar på tråden Ni som får ont i brösten innan mens se hit!