Angels76 skrev 2012-10-01 21:11:07 följande:
Har hört att de tar lång tid att torka. Har ni upplevt det så?
Jag kör dem på låg värme i torktumlaren, annars tycker jag att de tar för lång tid. Hänger jag dem på tork i vår tvättstuga (som ligger i källaren - alltså svalt och lite fuktigare än övriga huset) så torkar de på kanske 15 timmar eller nåt...
MiniMillan2011 skrev 2012-10-30 12:00:41 följande:
Kanske sent ute men:
Jag tycker ivs AIO har varit jätte bra och har nog aldrig läckt...dock får jag spatt på kardborrarna som fastnar överallt å i det mesta i tvättmaskinen...har inga med tryck knappar men om jag skulle köpa nya skulle jag testa dem.
De formsydda har också funkat toppen!
Den nya modellen AIO har flikar så man fäster in kardborrfästena - så de fastnar inte i annat under tvätt.
JabbaTheHut skrev 2012-10-30 12:04:06 följande:
Allt i ett blöjorna är bra, men otroligt stora och klumpiga. sonen är inte jätte glad i dem. karborren skaver på magen hur man än knäpper den tycker jag, tryckknappar är att föredra!:)
Hur skaver dem? Kan inte förstå hur det skulle gå till... Har du nyaste modellen eller någon gammal?
skrootan skrev 2012-10-30 20:11:19 följande:
Hej just en sån tråd jag letar efter!! Jag ska just köpa våra första tygblöjor och behöver all hjälp jag kan få! Vi skulle börjat med tygblöjor för längesen men nu är det iaf dags. Vår son är 2,5 år och använder bara blöja på natten så tänkte att det vore bra att testa på honom innan vi får syskon och ser om det funkar här.
Jag tänkte mig imse-vimses allt-i-ett blöja och ett inlägg.. för jag hoppas att om han inte kissar så mycket på natten kanske det räcker att ta nytt inlägg utan att tvätta blöjan... Är det galet tänkt?
Det svåraste är att välja inlägg! finns ju en hel djungel. Och allt i ett blöjan har ju två flikar-en i bomullsfrottè - och en i fleece. Men om man har ett inlägg som man byter så hamnar väl det närmast huden och man vill ju inte hålla fukten nära huden under natten... Väldigt tacksam för att få era goda råd!
Det kommer inte att räcka med att byta inlägget tyvärr... Blir ganska ordentligt blött, och en 2,5 åring kissar ju en hel del på en natt...
Jag tycker allt-i-ett blöjan är väldigt bra mycket på grund av att man kan välja fleece närmast huden - känner jag på fleeceinlägget så kan jag knappt avgöra om han har kissat, men under i frottén känns det blötare.