• Anonym (Så besviken)

Skrek mitt i natten att det värsta med resan var att jag skulle med...

Nu har jag gått och vart så ledsen i två dagar, och min sambo bara struntar i det. Går undan, är inte ens i samma rum. Pratar inte med mig...

Allt började för ngra månader sen, med att vi beställde en jättemysig resa tillsammans. Vi skulle verkligen ta en helg nu på hösten och bara rå om varandra och mysa. Sagt och gjort, vi bokade mysigt boende, vi betalade in resan ( jag något mer, han något mindre - men spelar egentlgien ingen roll )  och har verkligen sett fram emot det här.. Trodde jag.

I ondags natt, mitt i natten, FAR mi sambo upp i sängen, ruskar i mig och säger att jag snarkar ( vilket jag förvisso gör då och då, jag erkänner. MEN, det gör han OCKSÅ.. ). Så jag vänder mig om, lägger mig på sidan för att försöka minimera snarkandet. Går väll en kvart till, och han hoppar så gott som jämfota ur sängen, närmast tokig, tar tag i mig och SUPER ruskar, sätter sig över mig och väser att det VÄRSTA med resan vi planerat, är att JAG ska med. Och sen går han ut, slänger igen dörren så hela huset håller på att ramla igen, sätter sig i soffan och fortsätter osa svavel över mig, innan han till slut lugnar ner sig, lägger sig ned och somnar... Jag vart helt förstörd, grät mig själv till sömns, och fick någon eller några timmars sömn - till sist. Vaknade tidigt, gick upp och iväg till jobbet innan han vaknade. När jag väl kom till jobbet, fick jag strax efter en länk i mailen, till nått sömn institut. Inget "hej", ingenting annat alls. Det var det hela..

Och det här har hät nu ett antal gånger, och jag blir så otroligt ledsen, för jag kan inte göra något åt det. Och sättet han gör det på, står liksom inte i proportion till vad som hänt. Det känns som han hoppar på mig, förminskar och trycker ned mig så mycket han bara kan, för att han ÄNTLIGEN har chansen..

Nu har jag gått med gråten i halsen både igår och idag. Och idag när jag vaknade kunde jag för mitt liv fortfarande inte känna någon som helst lust att åka iväg med honom, så jag struntade i att packa. Jag ville inte åka. Då sätter HAN igång och packar ÅT mig istället. Så säger åt honom att han behöver inte packa åt mig, jag kommer inte åka. Han tittar bara på mig, blir jättesur och går ut ur rummet och vill inte prata med mig.

Vi skulle på bröllop, men han gjorde ingen som helst ansatts till att byta om, så jag gick själv. Blev ganska pinsamt, men vad skulle jag göra.. När jag kom hem, fortsatt tystnad. Han åker iväg för att äta middag, så att jag inte ska SE att han äter, och att jag ska få göra min mat själv - som "straff". Och han vägrar vara i samma rum som mig... 

Känner mig så.. förolämpad och trampad på, och fortfarande lika ledsen... 

• Svar på tråden Skrek mitt i natten att det värsta med resan var att jag skulle med...
  • Anonym

Låt honom åka själv, så packar du dina saker och drar när han är borta. Han verkar ju helt dum i huvudet.

• Singoallaa

Oj vilket beteende. Min man snarkar helvetiskt högt, han är rökare, jag får sova med öronproppar varje dag men blr ändå väckt och det är satans skitjobbigt när hjärtat och kroppen är så trött och vill sova men blir hela tiden väckt av snarkningarna. Men hans beteende är ändå fel, han får inte behandla dig så illa. Kan du inte söka hjälp för dina snarkningar, där är saker på apoteket somska lindra?

• Anonym

Det är väl klart att du kan göra något åt dina snarkningar?! Varför söker du inte hjälp? Det tär på ett förhållande att ha en snarkande partner.

• Underbar

Fy vad känslokallt beteende han visar.
    Förklara för honom hur du känner när han beter sig sådär.
    Verkligen respektlöst om du frågar mig. 

• Strumpans

Jag kan på ett sätt förstå honom. Det är helt sjukt störande m ngn som snarkar och dessutom inte gör ngt åt det.

Förstör ju andras sömn

• Anonym (Så besviken)
    Anonym skrev 2012-09-29 22:31:03 följande:
    Det är väl klart att du kan göra något åt dina snarkningar?! Varför söker du inte hjälp? Det tär på ett förhållande att ha en snarkande partner.

Jag HAR redan gjort något åt mina snarkningar, och det är fullt möjligt att jag måste göra mer. MEN, det tär MINST lika mycket på förhållandet att bli knuffad, slagen, sparkad, nypt, utskälld mitt i natten hur som helst. Han snarkar OCKSÅ så att JAG vaknar, men med skillnaden att jag går upp en stund, så går det "över" när han vänder sig, är det bara att gå och lägga sig igen. Men det tär tydligen då INTE på förhållandet.
  • Trollbarnet

Både jag och min partner snarkar ibland då och då.. Det värsta som har hänt hittils var att han puffade mig på axeln och sa "gumman du snarkar", det är så det ska gå till, inte andra världskriget manöver mitt i natten förtusan..

Svar på tråden Skrek mitt i natten att det värsta med resan var att jag skulle med...