• kramdjur

Ni som alltid eller nästan alltid har nagellack

Vad gör ni för att undvika missfärgade naglar?

Använder ni något underlack eller bleker ni naglarna, eller får ni inte missfärgningar.
    Ni kanske inte bryr er om att dom är lite missfärgade, alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Ni som alltid eller nästan alltid har nagellack
  • KMW

Stoppa fingertopparna i lite pressad citron då och då så försvinner missfärgningarna.

• Kickioh

Jag använder alltid ett baslack. Då blir det också enklare när man ska ta bort färgen. Mörka lack är ett helvete att få bort annars :)

• PinkSugar

Har alltid starkt färgat nagellack på naglarna utan baslack och mina naglar har aldrig blivit missfärgade 

• kramdjur
    PinkSugar skrev 2012-09-30 10:21:49 följande:
    Har alltid starkt färgat nagellack på naglarna utan baslack och mina naglar har aldrig blivit missfärgade 

Ja, det verkar bero ganska mycker på vilken typ av naglar man har, eller så kanske det beror på vilka märken man använder?

Ska testa citrontricket, tack!
  • JPT

Har alltid underlack och upplever inte mina naglar som missfärgade. Just nu använder jag underlack från OPI, men tror inte att det har någon större betydelse. 

• PinkSugar
    kramdjur skrev 2012-09-30 13:20:21 följande:

Ja, det verkar bero ganska mycker på vilken typ av naglar man har, eller så kanske det beror på vilka märken man använder?

Ska testa citrontricket, tack!
    Kanske, använder alltid billiga nagellack, ingen flaska har någonsin varit dyrare än 50 kronor
  • Yiskah

Pressad citron, måste det vara färska citroner eller går det bra med pressad citron på flaska? Om det förstnämnda, hur många citroner kan gå åt för att fylla behållaren tillräckligt så att naglarna täcks?

/Tjejen som aldrig pressat citron...

• knightcat

Ett bra baslack som gärna är lite stärkande. Får aldrig missfärgningar och har oftast mörkt röda naglar.

Svar på tråden Ni som alltid eller nästan alltid har nagellack