• mammatilljames

fryst torskblock, recept!

Nu har jag ett fryst torskblock upptaget. Min första fråga är, behöver det tinas innan man tillagar det??

Om 1 timma ska vi äta lunch, så jag skulle vilja ha något snabbt och enkelt recept. Vi tänkte ha pulvermos eller kokt potatis till fisken. Panerad är tyvärr inget alternativ då vi inte har något ströbröd hemma.

Allt annat är välkommet, sålänge det går fort.

• Svar på tråden fryst torskblock, recept!
  • södertälje

finns mycket gott och snabbt

sjud torksen och gör en äggsås 

eller

lägg torsken fryst i en gryta med vitlök,paprika champinjoner och cream fresh, koka sakta   

eller

sjud torsken i kokos mjölk,chili,citronsaft och färsk koriander    

• hellokill3r

Vispa ihop grädde och kryddor typ (salt dill, persilja) eller (lite tomatpure och franska örter salt) slå över fiskblocket i en ugnsform. Ställ det i ugnen på 250 grader ca 35-40 minuter, klart.

• Klycka

Kelda mild citronsås på tetra och några basilikablad i en ugnsform och skjuts in i ugnen har man inte kelda hemma får jag för mig att det går bra med grädde, citron, buljong och lite kryddor också

• FruSen

Jag brukar också ha i lite räkor för att lyxa till det

• mammatilljames

Tack för tipsen. Håller på att tina fisken. Jag gör så att jag låter torsken småkoka i grädde med dill, fiskkrydda, citronpeppar, och lite persilja. Borde bli gott? Har inget av de andra hemma..

• SaJo81

lägg det i en ugnsfast form med purjolök, tomat, salt, peppar och matlagningsgrädde! ställ in den i ugnen tills fisken är genomkokt, servera med kokt potatis =9 smarrigt som fan!

• sirisdotter

Häll  ett paket  vispgrädde, 3 dl  RUNT fisken,  som du lagt i smord ugnsform.   Pudra över 1 tsk Herbamare.

200-225 graders ugnsvärme.   Fryst block 40-50 minuter -  20 min,   för färsk fisk eller tinat block 

En bjudrätt med minimalt arbete!

• Meland

Jag brukar ta en ugns/gratäng form och hälla i krossade tomater som jag kryddar med salt och peppar. Sen läger jag på den frysta blocken och krusar den med lite salt och citronpeppar. Sen smälta lite smör och blanda i curry och sen smörj jag hela blandningen på fisken. In i ugnen på mellan 200-220 tills fisken är mjöl och ätbar.

• tro  hopp  kärlek

Krydda rikligt med salt och peppar runt om,  lägg rikligt med dill, purjo och paprika på fisken, häll på grädde/cremefraiche ev lite kryddad ost typ cremebonjour eller philadelfia. Stek i ugn ca 20 min.

Har förstått att du redan är klar, men jag kan verkligen rek denna.Glad 

Svar på tråden fryst torskblock, recept!