• Annikaojohan

Blivande sthlms mammor i 30 års åldern med bf i januari - mars 2013

Hej! 
    Jag tänkte starta en tråd för blivande mammor som väntar första barnet eller syskon i 30 års åldern som vill har Bf ungefär samtidigt och vill följas åt lite grann! Gärna en skön tråd utan massa överdrivna personer som bara hittar på å ljuger om sin graviditet å så, för de e jag väldigt trött på Tungan ute

Jag själv väntar iaf mitt andra barn, en liten pojke som är beräknad 4 februari 2013, har en dotter på 5 år oxå Skrattande.. 

Välkomna till det som ska bli den bästa tråden ;) 

• Svar på tråden Blivande sthlms mammor i 30 års åldern med bf i januari - mars 2013
  • Annikaojohan
    Miiiis skrev 2012-09-30 12:34:31 följande:
    Väntar mitt första barn den 3 feb, 32år, bor i Solna.
    Grattis! Vad spännande :) , jag blir 30  år i januari och bor i i vasastan.. 
  • Miiiis

Blir 32 i januari.

Börjat känna dig stor? eller några andra krämpor? Tycker jag känner mig ganska normal just nu. Förutom att jag stöter i magen i saker då och då för att den sticker ut. ^^ Har lite halsbränna o foglossning men inget som är för jobbigt än. 

• Annikaojohan
    Miiiis skrev 2012-09-30 19:50:36 följande:
    Blir 32 i januari.

Börjat känna dig stor? eller några andra krämpor? Tycker jag känner mig ganska normal just nu. Förutom att jag stöter i magen i saker då och då för att den sticker ut. ^^ Har lite halsbränna o foglossning men inget som är för jobbigt än. 
    Ja usch jag börjar känna mig stor redan, men de sägs ju att man växer snabbare me andra barnet eftersom livmodern redan varit töjd en gång. Denna graviditet har varit jobbig från vecka 6 jag har spytt å spyr fortfarande var och varannan dag, jag har fått tillbaka min carpal tunnel syndrom (har opererats för de redan) och nu har jag fått nå knas me höften, kan inte ligga långa stunder på sidan för då strålar de ner i skenbenet och gör jätte ont, å på rygg får jag ingen luft.. Så just nu e de besvärligt hahaha, de e tur man får nåt fint i slutet iaf :) 

Jag har en så länge klarat mig från halsbränna de hade jag me mitt första barn och de va de enda jag hade me henne, så de skiljer sig verkligen mellan dessa 2 graviditeter..

• Annikaojohan
    Hjärtefröjd skrev 2012-09-30 20:05:26 följande:
    Hej hej! Väntar vårt första barn i mars (BF 9/3) och bor i Vällingby.
    Grattis! Hur mår du? 
  • Hjärtefröjd
    Annikaojohan skrev 2012-10-01 10:47:17 följande:
    Grattis! Hur mår du? 
    Jag mår bara fint, har inte haft några som helst graviditetssymtom under de första 18 veckorna. Men vi har sett och hört bebisen flera gånger, så vi hoppas att den växer och frodas trots uteblivna symtom.

En vecka kvar till RUL och jag är ärligt talat ganska nervös!
  • hej83

Jag har bf den 2  februari,och är 28 år bor i Stockholm.

Väntar mitt 4 barn. 

• Annikaojohan
    Hjärtefröjd skrev 2012-10-01 11:58:05 följande:
    Jag mår bara fint, har inte haft några som helst graviditetssymtom under de första 18 veckorna. Men vi har sett och hört bebisen flera gånger, så vi hoppas att den växer och frodas trots uteblivna symtom.

En vecka kvar till RUL och jag är ärligt talat ganska nervös!
    Vad skönt för dig,, jag hade inte heller några besvär med första barnet, får allt denna gång.. Har fått foglossning nu me va hos läkaren igår :( men jag får bulla upp me kuddar när jag sover så i natt klarade jag mig utan värk :)

Ditt UL kommer säkert gå jätte bra men klart man e lite pirrig innan :) 
Svar på tråden Blivande sthlms mammor i 30 års åldern med bf i januari - mars 2013