Hur skulle du känna om detta hände dig?
För ett par veckor sedan köpte jag en matstol för mitt barn på tradera. Det är Stokke Tripp Trapp. Stolen kostade mig med leverans ca 500 kronor. I annonsen fanns det bild på varan och det stod också att färgen på stolen hade flagnat på några ställen, men att stolen i övrigt var i mycket god skick. När stolen äntligen kommer efter en veckas väntan verkar den först helt okej. Jag testar den och tycker att den är precis som i beskrivningen. Jag lägger en positiv bedömning av säljaren på tradera.
Sen går det ett par dagar innan jag har tid att inspektera stolen mer ingående. Då ser jag, att färgen har flagnat lite överallt!! Det finns inte en frågan om vad jag måste göra - jag måste måla om hela stolen. Jag köper samtliga tillbehör, även en slipmaskin för att få ett så jämt resultat som möjligt. När projektet som tar mig tre dagar närmar sig slutet börjar jag kolla efter en baby set för stolen. Jag är ju fortfarande i tron att stolen är av nyare modell. Det finns nämligen inga märkningar i stolen när den är tillverkad... dock finns det märken där det står Stokke, så jag vet att det är en äkta Stokke. Idag kollar jag på nätet efter en nyare baby set... ser en video på Youtube och fattar, att stolen jag har är av äldre modell!!! Jag börjar nästan gråta... fattar inte att jag varit så dum att jag köpt en gammal Tripp Trapp för 500 spänn och därefter lagt ner 500 spänn på tillbehör och färg för att måla om den. Nu ska jag också behöva köpa en äldre modell av baby set som kommer att kosta mig ungefär 300kr till!
Jag känner mig så fruktansvärt missnöjd med mitt köp. Visst.. nu har jag en Stokke Tripp Trapp med jättefin ny yta och snart en begagnad baby set. Men är det rimligt att ha betalat sammanlagt 1300kr för detta? Jag hade ju fått en helt ny Stokke Tripp Trapp med ny baby set för 2000kr. 700kr skillnad kan man ju snabbt räkna går åt de timmar jag behövt lägga ner på arbetet för att få en fin yta på min Tripp Trapp. Jag hade räknat med att få hela stolen med baby set för 800kr. Det var ju därför jag köpte en begagnad. Hade jag haft min vanliga inkomst, så hade det inte svidit så mycket.. men nu på bara mammapenning svider det rejält att behöva lägga ner såhär mycket på en matstol!
Jag vet, att jag bara får skylla mig själv. Jag borde aldrig ha köpte detta på Tradera. Jag borde ha beställt en ny online från utlandet. Jag ser på stolen som står i köket - det är jättefint och ingen annan har garanterat en likadan hemma, men varje gång känner jag mig så otroligt missnöjd med mitt beslut.
Hur skulle du känna om detta hade hänt dig? Missnöjd? Hur skulle du resonera för att vända det hela till något positivt?