• Gotlandsunge

Ge mig tips på nyttig efterrätt!

Hej!

På fredag ska jag bjuda två vänner på middag!
    Jag tror att de båda försöker gå ner lite i vikt, så jag tänkte bjuda på något inte allt för onyttigt.

Har någon tips på inte allt för onyttig efterrätt. Inte fruktsallad! :)
    Alltså det behöver inte vara super-smalt, men ju nyttigare desto bättre :)

Tack på förhand!       

• Svar på tråden Ge mig tips på nyttig efterrätt!
  • fridaan

Testa att blanda gröt med lite smaksatt proteinpulver exempelvis vanilj. Så häller du lite kanel över det hela!

=)

• Kanskedinsyrra

Man kan göra panna cotta på matlagningsgrädde... d blir ju himla gott men inte så fett...  beror ju även på om de äter socker eller äter fett å sånt därnt... äpple i ugn som dy fyller med godsaker är ju åxå gott å till det kan du servera kesella blandat med lite vaniljsocker!

• Indiansommar

kan du inte lägga in tex ananas, jordgubbar mm frukter i ugnen som du river lite mörk choklad över och låter smälta

• Eriqa

Mixa kesella vanilj med frusna hallon så får du en slags glass.

• SilverEmma

Kesella citrus, färska blåbär och ett smulat digestivekex över. Smakar cheesecake.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Smulkaffe

Många har ju uppfattningen att det är så mycket nyttigare att äta frukt än att äta t.ex. en bit chokladbrownie till efterrätt.
    Ananas till exempel är ju toksött och rekommenderas inte av GI och LCHF-dieterna. Går dina vänner däremot i Viktväktarna så säger de att frukten är nyttigare än grädden i fruktsalladen så det blir nog svårt för dig att hitta något som passar! En liten bit mörk choklad 70% brukar dock vara en godis som är "ok" i de flesta dieter.

• weasley

Jag undrar om du vet på vilket sätt de försöker gå ner? Viktväktarna, LCHF.. Ja du vet.
    För det är stor skillnad på vad som är nyttigt beroende på diet tänker jag :) 

• Voluptuous Shalimar
    fridaan skrev 2012-09-30 21:57:59 följande:
    Testa att blanda gröt med lite smaksatt proteinpulver exempelvis vanilj. Så häller du lite kanel över det hela!

=)
    Gröt...? Havregrynsgröt eller? 
Svar på tråden Ge mig tips på nyttig efterrätt!