• Anonym (Frustrerad redan)

När kan man ha sex efter medicinsk abort?

Gjorde en medicinsk abort  för inte så längesedan och är såååå frustrerad!! Skrikandes När kan jag ha sex igen? Kan jag ha det medan jag blöder men med kondom? Eller vänta tills jag slutat blöda och sen använda kondom? Eller när kan jag ens ha vanlig sex igen..?

• Svar på tråden När kan man ha sex efter medicinsk abort?
  • Verklighetsförankrad

Medicinskt kanske du skall fråga en DOKTOR om sådana saker istället för att skriva på ett forum om det?

Personligen tycker jag att du inte skall ha sex igen innan du lärt dig använda preventivmedel.

• Febreg

Du bör inte ha sex innan du slutat blöda pga infektionsrisken.
    Själv tog det 3,5 veckor innan jag slutade blöda.

Verklighetsförankrad skrev 2012-09-30 23:34:26 följande:
    Medicinskt kanske du skall fråga en DOKTOR om sådana saker istället för att skriva på ett forum om det?

Personligen tycker jag att du inte skall ha sex igen innan du lärt dig använda preventivmedel.
    Vem är du och vad vet du om mig? Jag åt p-piller när jag blev gravid.

Frågar här bäst jag vill. Varför ens svara? Bittra människa! 
  • Anonym

Jag fick flertalet gånger sagt till mig att ABSOLUT inget samlag förrän efter återbesöket som var ca 3,5 vecka efter aborten. Vid återbesöket kollade hon ju med VUL så det såg bra ut, tog gravtest som var negativt och sen fick jag grönt ljus för att leva som vanligt!

Körde med kondom första veckorna efter kontrollen för säkerhets skull....vill ju inte åka på nån infektion eller dyl. Var väldigt ömtåligt och nästan obehagligt första tiden....och jag som brukar bli väldigt våt var plötsligt så snustorr så det blev svårt att ligga överhuvudtaget. Vet inte om det var något fysiskt eller nåt som satt i huvudet eftersom aborten tog hårt på psyket.....ordnade sig med tiden iaf. 

Hur som helst! VÄNTA tills blödningarna slutat iaf! Har du inte fått nån tid för återbesök?

• Verklighetsförankrad

Vem jag är? Jag kan berätta vad jag INTE är: Bitter.

Vad vet jag om dig? Att du hellre frågar människor på ett internetforum än en doktor vars svar förmodligen kommer att vara underbyggt med kunskap. Visst kan det finnas kunniga här med men varför chansa?
    Att du sannerligen verkar frustrerad, så jag hoppas det löser sig för dig.

Varför ens svara? Du frågade ju på ett publikt forum. Jag gav dig det bästa svaret jag kunde komma på.

Anonym skrev 2012-09-30 23:53:52 följande:
    Jag fick flertalet gånger sagt till mig att ABSOLUT inget samlag förrän efter återbesöket som var ca 3,5 vecka efter aborten. Vid återbesöket kollade hon ju med VUL så det såg bra ut, tog gravtest som var negativt och sen fick jag grönt ljus för att leva som vanligt!

Körde med kondom första veckorna efter kontrollen för säkerhets skull....vill ju inte åka på nån infektion eller dyl. Var väldigt ömtåligt och nästan obehagligt första tiden....och jag som brukar bli väldigt våt var plötsligt så snustorr så det blev svårt att ligga överhuvudtaget. Vet inte om det var något fysiskt eller nåt som satt i huvudet eftersom aborten tog hårt på psyket.....ordnade sig med tiden iaf. 

Hur som helst! VÄNTA tills blödningarna slutat iaf! Har du inte fått nån tid för återbesök?
    Nej, hon sa ingenting om ett återbesök. Fick hem ett gravtest som jag ska ta om en månad och maila dom vad det visar. 
    Verklighetsförankrad skrev 2012-09-30 23:56:46 följande:
    Vem jag är? Jag kan berätta vad jag INTE är: Bitter.

Vad vet jag om dig? Att du hellre frågar människor på ett internetforum än en doktor vars svar förmodligen kommer att vara underbyggt med kunskap. Visst kan det finnas kunniga här med men varför chansa?
    Att du sannerligen verkar frustrerad, så jag hoppas det löser sig för dig.

Varför ens svara? Du frågade ju på ett publikt forum. Jag gav dig det bästa svaret jag kunde komma på.
    Haha inte bitter? Nej absolut inte. Varför ens svara om du ska vara otrevlig?

Jag tänkte fråga här eftersom vissa har gjort aborter, nu har jag fått svar så jag behöver inte ringa. Annars hade jag gjort det men nu litar jag på dom ovan.'
    KRAM. 
  • Sanna 755
    Anonym (Frustrerad redan) skrev 2012-09-30 23:42:42 följande:
    Vem är du och vad vet du om mig? Jag åt p-piller när jag blev gravid.

Frågar här bäst jag vill. Varför ens svara? Bittra människa! 

Jag håller med! Folk som ska vara sura osv behöver inte ens skriva! -_-

Men jag gjorde en abort för två veckor och två dagar sedan. På papperet som jag fick med mig hem när jag for hem så stod det att jag ska unvika en del grejer det fösta Två veckorna och ett av det var sex. Men efter exakt två veckor orkade jag inte längre.. jag hade sex fast jag blöder men det är ytterst lite! Och det gick hur bra som helst, mår bra nu också. Jag typ slutat att blöda nu, men jag har alltid haft tur att inte få infektioner. Har aldrig haft problem med infektionsrisker.
  • Anonym (Sandlåda)

Jag gjorde en tidig abort förra vecka pga misstanke på utomhavandeskap o nä vi använde inte skydd ett litet snedsteg men så t är livet..."trådstartare" skiti alla bittra människor o ha du sex då du slutatblöda o då du känner du vill förstås ;) lycka till.

Svar på tråden När kan man ha sex efter medicinsk abort?