• Äppelpaj80

Hur lång tid tar inskrivning på arbetsförmedlingen?

Första dagen arbetslös så jag måste skriva in mig där idag. Barnen är hemma och funderar på hur lång tid det kan ta? Kan det ta flera timmar? Skulle kunna tänka mig att det är mycket folk första måndagen i månaden? Funderar på att ringa förskolan och höra om jag kan byta dag. De ska egentligen bara vara där tisdag-torsdag 15 h.

• Svar på tråden Hur lång tid tar inskrivning på arbetsförmedlingen?
  • Nyfiken gul

Du tar en kölapp och väntar på din tur, själva inskrivningen tar i regel inte mer än 15-20 min beroende på hur mycket det finns att tala om. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äppelpaj80

Jag får väl se till att vara där när de öppnar så borde vi slippa vänta jättelänge. Får ta med en extra mobil så de kan roa sig med spel om det drar ut på tiden.

• Frontline

Fast är du arbetslös får du ha barnen på dagis i samband med besök på arbetsförmedlingen eller om du söker jobb så du kan säkert lämna barnen där idag om du vill..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äppelpaj80

Jag antar att vi inte har så mycket att prata om. Väntar på svar på jobb den här veckan så hoppas på att min arbetslöshet inte blir speciellt lång. :-/

• nuharjagbytt

Alltså det kan vara jättemycket folk och det kan vara lite, jätte svårt att veta hur lång tid det tar. Kolla med dagis annars får du nog ta med dej pyssel grejer så de kan sysselsättas.

• Äppelpaj80

Har förstått att man kan gå dit tidigare än det öppnar och då ta kölapp? De har en fin park i närheten som vi kan gå i om det behövs.

• katalysator

Först och främst: Skriv in alla dina uppgifter hemifrån genom deras hemsida, så behöver du inte sitta och titta på när en handläggare skriver in dem åt dig. Det kortar ner besöket betydligt. Väntetiden på plats kan sedan variera, räkna med 1-2 timmar, men sedan tar själva inskrivningen inte mer än 10-15 minuter för att handläggaren ska godkänna uppgifterna du själv redan har skrivit in och diskutera din handlingsplan med dig.

• Ruggugglan
    katalysator skrev 2012-10-01 08:55:29 följande:
    Först och främst: Skriv in alla dina uppgifter hemifrån genom deras hemsida, så behöver du inte sitta och titta på när en handläggare skriver in dem åt dig. Det kortar ner besöket betydligt. Väntetiden på plats kan sedan variera, räkna med 1-2 timmar, men sedan tar själva inskrivningen inte mer än 10-15 minuter för att handläggaren ska godkänna uppgifterna du själv redan har skrivit in och diskutera din handlingsplan med dig.
  • Äppelpaj80

Barnen fick följa med och det gick bra, kom precid hem. Vi var där halv 10 och tog en lapp. Det var nog tur för det kom säkert 15 pers efter oss och alla var där före kl 10 när det öppnade. :)

• iMHotEP

Mitt besök tog tre timmar från jag tog kölapp till jag gick ut genom dörrarna. Över en timme att vänta, sen två timmar med handläggaren trots att jag registrerat mig på nätet innan.

• Äppelpaj80
    iMHotEP skrev 2012-10-01 11:44:11 följande:
    Mitt besök tog tre timmar från jag tog kölapp till jag gick ut genom dörrarna. Över en timme att vänta, sen två timmar med handläggaren trots att jag registrerat mig på nätet innan.

Usch. Det var säkert något sånt det tog för flera av dem som kom efter mig. Jag fick vänta ca 30 min och då hade jag bara 4 nummer före.
Svar på tråden Hur lång tid tar inskrivning på arbetsförmedlingen?