• Anonym (LedsenMamma)

Har min dotter någon rätt att träffa sin bror?

Min 9-åriga dotter har en bror (halvbror på pappans sida) som bor i familjehem. Deras pappa är helt suverän med vår dotter men sonen ville han inte veta av så han har aldrig träffat honom.

Mamman till lillkillen hörde av sig efter att han var född för att berätta att min dotter har en bror, de bor i en stad ca 13 mil bort så vi hann bara vara dit för att träffa honom 2ggr, på dopet och när han fyllde ett.

Sen flyttade barnet till familjehem och han bör vara ca 3år nu. Min dotter har ett foto på han som hon ofta sitter och tittar på/pratar med. Det gör så ont i mig att hon inte får träffa sin bror.

Jag har själv ett till barn med min "nya" och enligt mig är mina flickor syskon , inte halv, antingen är man syskon eller så inte och samma sak gäller hennes bror.

Nu till frågan, finns det någon möjlighet för henne att få träffa sin bror?

Vem kontaktar man?

• Svar på tråden Har min dotter någon rätt att träffa sin bror?
  • Anonym (X)

Hur kan man vara suverän med endast ett av sina biologiska barn?! Då låter man inte så suverän om du frågar mig. Varför är pojken i familjehem och varför vill varken hans mamma eller pappa ha honom? Stackars pojke.

• Anonym (LedsenMamma)

Han har alltid tagit fullt ansvar för vår tjej, eftersom vi bor en bra bit ifrån varandra så träffas de bara varannan helg men under den tiden hittar de på en massa skojj. Han lyssnar på mina åsikter och vi kommer riktigt bra överens. Min dotter älskar sin pappa och han henne. Han har alltid varit en bra pappa...till sitt ena barn.

När det gäller sonen så blev jag chockad över att han inte ville ta sitt ansvar.

Knepig historia som handlar om att han gjorde sin bästa väns tjej med barn (de är inte vänner längre) och sedan blev han arg på henne för att hon valde att behålla och hade ljugit om sitt skydd.

Fruktansvärt oansvarigt av honom att inte skydda sig själv och att vara med kompisens tjej, men värst är att han känner sådan avsky för mamman så att han inte vill veta av barnet.

Jag försökte förklara att mammans handlingar absolut inte är barnets fel, han har ju inte gjort något =(

Båda föräldrarna beter sig riktigt omoget men tyvärr så inser de inte det.

Varför mamman inte har honom beror på vissa problem som förälder. Jag har gett så mycket info här som gör att alla som känner någon av dem skulle veta vem det handlar om så jag vill inte hänga ut mamman.

Jag vill bara att syskonen ska få träffas.

• Anonym (familjehem)

har du ingen kontakt med mamman, isåfall kan du fråga henne om nr och ringa soc.sek som placerat. annars får du ringa soc i  den kommun dom bodde när barnet blev placerat. 
    Våran placering träffar sin (halv)bror, då soc tycker att det e vilktigt med biologiska nätverket (dom har aldrig bott ihop då storebror vart placerad innan vårat <3 fanns)

lycka till 

• Anonym

Jag säger som de andra - kontakta kommunen!

Svar på tråden Har min dotter någon rätt att träffa sin bror?