Hjälp, det sticker i ansiktet - jag är yr och JÄTTERÄDD!
Jag mådde så bra och så bara kom det - stickningar och brännande känsla i ansikte och hals. Och tillsammans med det yrsel, muskelsvaghet. Kan det vara stress?? Jag var ju inte stressad från början. Kan man vara stressad utan att känna det??
Har faktiskt varit under utredning för MS 2004. Det gjordes MR och lumbalpunktioner men de hittade inget. Efter fyra månaders sökande nåddes kulmen med en synnervsinflammation på varje synnerv. Sen födde jag fyra barn 2005-2011 och däremellen har jag blivit influensadålig med långvarig halsont, yrsel och trötthet då jag tränat. Har funderat över ME (Kroniskt trötthetssyndrom) och fibromyalgi men känner ingen smärta med tanke på den senare sjukdomen. Hoppas att detta ändå är nån slags stress och att jag blir bra igen.
Är frustrerad över att jag nu måste dra min historia på en vårdcentral för att sen bli remitterad till ett sjukhus (väntan cirka 2-3 månader) då de ska göra MR och LB. Usch vilken mardröm!!! Jag vill vara stark och ta hand om mina underbara små barn. Den äldste är ju bara sju år.
Jag undrar om nån mer haft såna här symtom och klarat såg från hemska sjukdomsdiagnoser??