• Orkide

Audi A6 eller Volvo v70?

Hej,

Vi funderar på att köpa en ny bil, vi har nu en Volvo v40 och vi känner att det är trångt i bagageluckan när vi lastat in barnvagnen.

Två favoriter är Audi A6 från 06 och Volvo v70 från 07 båda är bensindrivna. Jag skulle vilja veta lite fördelar och nackdelar med bilarna t.ex utrymmesmässigt, komfort, prisskillnader i skatt och försäkring  och annat ni kan komma på.

Tacksam för lite hjälp Glad

• Svar på tråden Audi A6 eller Volvo v70?
  • K I A

hej ha en audi a6 dock diesel. jag får plats med vagn och lite större modell sulky i den. tycker den är kanon och ligger bra på vägen.

tror vi betala runt 6000 per år för försäkring

• rojlen

Volvo v70 xc.. hel försäkring 480 kr/ månaden. dock drar den 1 liter/ mil. valde denna pga att vi har volvos märkes verkstad i samma stad. Stort bagage utrymme.

• Gabbe75
    Orkide skrev 2012-10-01 14:58:29 följande:
    Hej,

Vi funderar på att köpa en ny bil, vi har nu en Volvo v40 och vi känner att det är trångt i bagageluckan när vi lastat in barnvagnen.

Två favoriter är Audi A6 från 06 och Volvo v70 från 07 båda är bensindrivna. Jag skulle vilja veta lite fördelar och nackdelar med bilarna t.ex utrymmesmässigt, komfort, prisskillnader i skatt och försäkring  och annat ni kan komma på.

Tacksam för lite hjälp Glad

Pest eller kolera kan man säga. Inget jag skulle välja.

Köp en SAAB 9-5 eller en BMW 5-serie istället. Klart bättre och trevligare bilar! 
  • Rabarbapuppa
    Är väl ganska intressant vad för motoralternativ ni siktar på också.
    Brukar ju påverka skatt/försäkring/driftskostnader/service

/Puppa
  • cloudberry79

Vi har en A6 quattro sportline -07a. Bagageutrymmet är väldigt litet i jämförelse med vår gamla bil, vi hade en Subaru outback innan. Jag gillar verkligen min bil ur körsynpunkt, den är rolig att köra och är otroligt komfortabel att åka långt i, men den har dåliga lastutrymmen och det är svårt att få in bilbarnstolarna pga de skålade sätena. Det är nästan omöjligt att få in babyskyddet i framsätet utan att lirka och krångla. Vi ska byta tillbaka till en Outback nästa år. Den billigaste försäkringen vi kunde hitta var IFs märkesförsäkring, 420 kronor i månaden helförsäkring och då är ingen under 25 som kör bilen och vi bor på landsbygden.

(M)amma
Svar på tråden Audi A6 eller Volvo v70?