• Roland 600

Har ni varit inne på minpension.se och kollat hur det ser ut

Har ni varit inne på minpension.se och kollat hur det ser ut när ni går i pension.
    Själv var jag inne o kollade, får brutto 33000 i månaden enligt kalkylen.

• Svar på tråden Har ni varit inne på minpension.se och kollat hur det ser ut
  • Dixie

Ja - fast det är ju såååå länge tills jag går i pension, så mycket kan ju hända fram till dess!

• nostalgi
    Roland 600 skrev 2012-10-01 18:18:07 följande:
    Har ni varit inne på minpension.se och kollat hur det ser ut när ni går i pension.
    Själv var jag inne o kollade, får brutto 33000 i månaden enligt kalkylen.
    Skulle du bara skryta lite om hur bra lön du har idag?? Och hur duktig du är på att pensionsspara?Tungan ute
  • Roland 600
    nostalgi skrev 2012-10-01 18:39:22 följande:
    Skulle du bara skryta lite om hur bra lön du har idag?? Och hur duktig du är på att pensionsspara?Tungan ute
    Har en bra lön ,men det är viktigt att pensionsspara. Utan att sätta in extra skulle pensionen vara åtskilligt mindre.
    Tror inte att många vet hur dålig pensionen blir utan ett extra sparande.
    Minpension är ett utmärkt verktyg som alla någon gång borde gå in och göra en kalkyl på.
  • Pension

Hej!

Det är verkligen ett jättebra tips att göra prognoser på minpension.se eller pensionsmyndigheten.se (vi använder samma prognoser)!

Se till att arbeta vitt och att du har tjänstepension från din arbetsgivare för att få ett bra och tryggt pensionssparande.

Tänk på att privat pensionssparande inte alltid är fördelaktigt i vissa situationer i livet, till exempel när du studerar eller betalar av på bostadslånet.

Hälsningar Arvid, Pensionsmyndigheten
Svar på tråden Har ni varit inne på minpension.se och kollat hur det ser ut