När drömmar går i kras.
Skriver nu en tråd utan att vara annonym.
Vissar av er känner säkert igen det jag skriver nu från andra tråda.
Måste bara skriva av mig och hoppas få lite stöd.
Jag är föräslkad i världens underbaraste tjej. Vi har vart tillsammans i ca 4,5 år.
För varje dag som går älskar jag henne mer och mer. Vi träffades när vi var 19, är idag 23 år.
Vi har en son som är 3 och en dotter som är fyra. Jag funderade för något år sedan på att fria men vill vänta till ekonomin fans för bröllop och ny bostad. Jag har redan gjort en jättekarriär för min ålder. tjänar ca 30k netto / månad. Livet leker, jag älskar att vara familjefar. Jag lever min dröm.
Å andra sidan...
Min sambo jag som jag älskar, är inte längre kär i mig, men älskar mig som en vän. Vi har inte haft sex på över ett år, tanken på det stör henne. Hon är arbetslös. Ångar halft om halft att hon valde att skaffa barn. Vill leva ungdomsliv och festa. Men älskar sina barn, säger att "varrannan vecka passa henne perfekt".
Hon har inte råd att bo själv. Har dålig självkännsla och ifall jag bara flyttar skulle hon knäckas totalt. Jag älskar henne. Vill att vi ska leva livet ut tillsammans. Men jag vet att det aldrig kommer ske om hon inte delar min familjelivsdrömm som hon sa att hon delade med mig för 3,5 år sedan när vi blev gravida. Jag känner ansvar för henne, vill att hon ska ha ett bra liv...
Jag gråter dagligen men hon orkar inte höra på hur jag ältar hur vårt förhållade gått i stöpet.
Hur fasen tar man sig igenom det här?
Varför är jag så fruktansvärt förälskad i och har barn med någon som låter mig ta all skit som inte är kär i mig och bara vill vara mamma på halvtid och festa resten. Varför bryr jag mig fortfarande mer om henne än om mig själv?