• cozmoz

Oro angående Avslag...(äckelvarning)

Hej
    Min lilla flicka föddes för 9 dagar sedan. Avslaget /blödning har varit väldigt lättsam.
    Ljusrosa inte så farlig som jag förväntat mig......

Sedan två dagar tillbaka tycker jag mig känna mig lite öm i magen.....
    Blödningar har blivit  mörkröd igen...fortfarande inga stora mängder
    Är det normalt att det blir mörkare? Skall det inte vara tvärtom?

Blev sydd med ett stygn...och jag är livräddatt ngt har hänt med det stygnet. Kändes som tråden/stygnet lossnade igår.......Det skulle enligt  min BM ta ca en vecka. så det e iof inget konstigt.

Idag när jag skulle (äckelvarnung) göra nr två som inte har varit det enklaste( även lite hemorojder som är mindre trevliga).......så kom det en mörkröd klump.....urghhhh. Storleken vet jag inte
    Skall det vara så häreller e det ngt som e konstigt?

Hur har ni det? Hoppas att det e lugnt...medtanke på att det inte e en stor blödning precis som jag har så behöver jag säkert inte oroa mig ....men det gör jag ändå!!!

Vore tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Oro angående Avslag...(äckelvarning)
  • hojnas

Jag tror nog inte att det är stygnet som har gjort det där, om du är jätteorolig kan du ringa till förlossningen där du födde och fråga ikväll. (Det fick vi göra där jag födde iaf)
    Annars kan du vänta till imorgon och ringa din barnmorska och höra om det där.

• viseversa

Att det kommer ut koagulerat blod efter bara 9 dagar är inte det minsta konstigt. Det är ju ett stort sår i livmodern där moderkakan suttit som håller på att läka och det kommer blöda ett tag till och det kan säkert komma fler klumpar. Om du får feber eller har väldigt ont eller känner dig dålig på annat sett ska du absolut ringa in. men så länge du mår bra så är det ingen fara. Inget bad bara medans du har avslag. Men det vet du säkert redan. Jag har fött tre barn och det har kommit ut en massa trevligheter under avslaget. men jag mår bra=). 

• Chridhe

Jag fick också som en stor mörkröd klump.det såg ut som man tagit svartvinbärsgele med en matsked. Liknande konsistens och lite genomskinlig.
    Antog att det var koagulerat blod och slemhinna

För att stilla din oro tycker jag att du ska ringa till din bm.

Du har ingen feber? Man kan ju få infektion i livmodern..
    Lycka till!

Svar på tråden Oro angående Avslag...(äckelvarning)