• Anonym (rädd)
    Äldre 1 Oct 19:18
    9103 visningar
    1 svar
    1
    9103

    Chans för kejsarsnitt?

    Har precis blivit gravid med tredje barnet. Är rädd för förlossningen och skulle helst av allt vilja bli snittad. Vill höra din åsikt om jag möjligtvis har någon medicinsk orsak till det.
    Min historia:

    Mina tidigare barn har varit stora, strax över 4,7kg (födda 4 resp. 5 dagar före BF). De är födda vaginalt. Förlossningarna gick ganska bra men jag sprack en del. (grad 1 och 2 med flertalet inre och yttre suturer, står det i journalen)

    Yngsta barnet (född 2008) blev stasad pga att jag inte vågade krysta så hans huvud var helt blåsvart när han föddes.

    Yngsta barnet fick en klavikelfraktur vid förlossningen.

    Jag har (enligt egen diagnos) förslappad livmodermuskulatur, med rectocele och cystocele. Jag har inga större besvär av detta mer än att jag måste hålla emot mellangården vid avföring. Vill dock helst inte ha mer problem.

    Jag har gjort en laparatomi för att få ur en felplacerad kopparspiral (2009). Vet inte om de skar i livmodern.

    Är det förresten någon risk att livmoderväggen går sönder där spiralen trycktes ut?

    Det jag är absolut mest rädd för är att bebisen ska fastna med axlarna på vägen ut! Sonen min var ju på god väg.
    Men jag är också lite rädd för att jag ska gå sönder i underlivet och få problem.

    Tror du att det finns någon chans för mig att få kejsarsnitt på medicinska grunder eller blir det till att försöka övertala dem till att gå med på det på grund av rädsla?
    Hur svårt är det egentligen att få kejsarsnitt pga förlossningsrädsla? (bor i Västra Götalandsregionen om det spelar roll)

  • Svar på tråden Chans för kejsarsnitt?
  • Anonym (rädd) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 20:51
    #1

    ?????

Svar på tråden Chans för kejsarsnitt?