• Emki

    Inte gravid på pergo utan ovitrelle?

    Det är så att jag har ätit flera flera kurer av pergotime, men aldrig blivit gravid! Denna cyckel ska jag prova med ovitrelle också.

    Min fråga är om det ha funkat för någon! Altså är det någon som blivit gravid av pergo + ovitrelle. Men inte gravid av bara pergo?

    Jag behöver bara lite hopp om detta!!

  • Svar på tråden Inte gravid på pergo utan ovitrelle?
  • Xweroniqa

    Jag har ätit 3 enkelkurer som inte gav ägglossning. En dubbelkur som gav två fina ägg och enligt blodprovet ägglossning. Har nu tagit andra dubbelkuren och fick igår ovitrelle så idag har jag (om allt går enligt planen) ägglossning. Jag fick sprutan för att vi skulle veta när ägglossningen inträffar så chansen är större att vi prickar rätt. ;)

  • Emki

    Okej, jag håller tummarna för er!! Själv har jag varit på vul idag, är på cd 14. Den största blåsan var bara 5,7 mm :(
    Verkar inte bli att pröva ovitrellen denna månaden!!

  • Emki

    Jo jag fick en tid på tisdagmorgon. Men jag tror att det är kört, dem var ju väldigt små för att vara på dag 14! :(
    Gud vad less jag är nu....jag som ätit dubbel kur förut å det har funkat. Nu har jag tom gått ner i vikt!!

  • Xweroniqa

    Äh det är nog inte alls säkert att det är kört, dom kanske har speedat på sig och växt till sig på tisdag. Men jag förstår att det känns hopplöst, det gör det mest hela tiden tycker jag... :(

  • Emki

    Jo det gör ju som det...jag har räknat att om dem växer typ2 mm per dygn så borde jag kunna få Äl på typ cd 22...!! jag hoppas hoppas hoppas!!! Har alltid haft sen Äl med pergo, men det var bara första gången som jag gjorde vul, annars har jag bara gjort blodprov efter kurerna, altså har jag inte kunnat se äggblåsornas storlek under cykelns gång förnst denna gången. Och vul gjordes bara denna cykel för att jag ska få prova ovitrellen..

    Åhh vad jag hoppas på större äggblåsor! :)

  • Xweroniqa

    Ja jag har i oxå läst om att äl kan inträffa senare med pergo, min inträffade ju betydligt för tidigt enligt skolböckerna. :) Jag håller krampaktigt tummarna för dig.

  • Emki

    Tack för tummarna :) det betyder mycket!! hoppas att allt går vägen för dig denna gång!

  • Sophie16

    Hej jag har tagit 4 enkel kurer med pergotime, varav två siste med ovitrelle. Näst sista cykeln fick jag östrogen tillskott. MPå den sista cykeln (nuvarande cykel) fick jag progogesteron i tillägg till östrogen, pergo o ovitrelle,, jag var hos en fertilitetsdoktor 1 des. Han såg massa gamla äggblåsor som låg kvar, min gynekolog hade skrivit utmärglad efter pergo utan uppehåll, vilket inte var så bra...

    Jag har bim om 3 dgr. Kan uppdatera dig om jag får ett plus eller tant röd.

    Jag har aldrig någonsin vart gravid, aldrig använda prevention, försökt aktivt i 1,5 år.. Vi båda är friska. Jag 29 han 34 år.

Svar på tråden Inte gravid på pergo utan ovitrelle?