• sosing

Ang Biltemas juniorcykel

Hej!

Har en monark och en cresent barncykel här hemma men undrar nu hur är Biltemas juniorcykel?
    Är den till pojke i ålder 6-8 jag tänker på. 

Tidigare har lillebror alltid ärvt storebrors cyklar och då tycker jag det varit värt att köpa cresent och monark, som är betydligt dyrare. Men eftersom de bara skiljer ett år på killarna, kommer lillebror inte ha möjlighet att ärva nästa cykel, då han nu nästan växt ikapp storebror, utan det blir att köpa 2 cyklar. Är inte så lång tid man har denna cykel, utan tror storebror inom något år kommer behöva den för mellanstadiebarn dvs en 20tum.

Under vinterhalvåret går det heller oftast inte att cykla, här där vi bor.

Erfarenheter, av Biltema cykeln??         

• Svar på tråden Ang Biltemas juniorcykel
  • Crea Diem

Jag köpte biltemacyklar till mina grabbar, 24 tums. det var i och för sig drygt 10 år sedan men det var absolut inga problem med dem. De funkade utmärkt krånglade aldrig, och jag sålde dem begagnade sedan! Köpte en 7-växlad cykel till mamma för sex år sedan och hon är supernöjd med den. Inga problem alls och jag kan tillägga att min mamma cyklar mycket, minst 8-10 mil i veckan under barmarkstiden! Så enligt mina erfarenheter är biltemas cyklar klart prisvärda!

• cajsa28

Har en cykel från biltema till min kille som är 7½ och den funkar kanon är oväxlad.

Svar på tråden Ang Biltemas juniorcykel