• mliabel

Badkläder med långa ärmar och ben?

Jag letar efter badkläder till min son som kommer vara ett år när vi åker till Mallorca. Alla swinsuites jag hittar har korta ärmar och shortsben. Hur dumt är inte det, då bränner de ju sig på armar och ben, vad är det då för mening att ha en 50 spf dräkt om den inte täcker hela kroppen?

Någon som har tips om badkläder som är heltäckande? 

• Svar på tråden Badkläder med långa ärmar och ben?
  • Saniis

På Polarn och pyret har vi köpt solskyddskläder med långa ben och armar till vårt barn.
    Jättebra är de!

• hannis

Fast bränner sig gör de ju inte om du smörjer med solskyddsfaktor 50 på armar och ben. Händer, fötter och ansikte sticker ju också ut och måste smörjas.

Vi har kört kortärmat och kortbent och vår son har aldrig bränt sig. Han blir knappast ens brun eftersom vi smörjer in honom. vi är just nu på Rhodos och här har inga barn långärmat på sig.

• mliabel

Tack för tipsen!

Har han ärvt min hy så kommer han bränna sig i solen trots soldkyddsfaktor. Och i en sån hög spf är det ju också mycket kemikalier, och då känner jag lite att jag väljer baddräkt framför spf när det faktiskt finns hela dräkter att välja på. När möjligheten finns så väljer jag att vara på den säkra sidan med extra skydd.

Svar på tråden Badkläder med långa ärmar och ben?