slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-02 13:43:13 följande:
Låt mig gissa.. det var AAA konsoliditet "min upplysning" som ni fick meddelande ifrån.. de är grymt klantiga.
Jag fick veta att min man fick ett sms med MINA Personuppgifter och ett meddelande om att en kreditupplysning gjorts på mig och så inloggningsuppgifter. Googlade lite och fick klart för mig att jag INTE under några omständigheter tänker logga in där för då skapar man ett konto hos dem till att börja med och de kan använda ens personuppgifter till reklam och telefoni...sen att de skickade det till fel person..tänk om de sänt det till någon annan!??!?!?! Vem som helst hade kunnat gå in på mina uppgifter...
Jag ringde dem och hotade med att anmäla till både polis och datainspektion och då talar hon om att det bara finns EN upplysning på mig..en gammal...
Jag tror att detta är ett bra lurendrejeriföretag. Det är fruktansvärt obehagligt men deras arbetsmetoder är under all kritik och ni jobbar ju med hans skulder. Det är ENBART kronogofden som kan göra utmätning...
ja han fick ett papper från "min upplysning"... vart lite fundersam eftersom jag tex aldrig varit med om att det kommit papper ifrån det företaget när sån gjort en kreditupplysning på mig... Men han loggade iaf in och det var då han fick se den där gamla rapporten... Låter jävligt fishy faktiskt nu när du berättade vad ni råkat ut för...
Hur som så mailade iaf till Intrum och frågade om dom gjort nån upplysning och varför han fått se en över två år gammal rapport från dom. Får se vad dom svarar honom då. Han ska iaf ringa när han kommer hem, så får vi veta säkert vad det är fråga om.
Är det nå lurendrejeri så kommer dom få veta vad dom heter, minst sagt... Vart så ställd att det står att Intrum velat göra löneutmätning, eftersom jag hade för mig att bara KFM kan göra sånt. Och den skulden har vi redan betalt. Känns surt när vi har allt under kontroll, och vi vet att vi inte missat en enda inbetalning....