• MaMaS

Värt köpa bärsele (manduca) 7 v i Thailand med 1 1/2 åring?

Vi åker till Thailand i 7 veckor med vår 1 1/2 åring. Funderar lite på om man kommer använda en bärsele när man är där (typ manduca) eller är det onödigt? Vi kommer ha en vagn där nere så funderar om det räcker med vagnen eller är det bättre med bärsele?

Ni som har erfarenhet får jätte gärna dela med er =) 

• Svar på tråden Värt köpa bärsele (manduca) 7 v i Thailand med 1 1/2 åring?
  • ModestyB

Jag har aldrig varit i Thailand, men när vi var i centralamerika så var vagn uteslutet överallt utom i city (och även där var det svårt, med höga trottoarer mm).

Jag älskar att bära barn, så jag hade absolut köpt en bärsele, den kan du ju använda överallt, länge. Köp en bra begagnad, så slipper du lägga alla hundralappar en ny kostar.

• Thegran

tror nog det blir på tok för varmt att sitta i bärsele mycket. 

vagn fungerar ok på de flesta ställen vi varit på i thailand. visst är det lite bök med höga trottoarkanter, avsaknad av trottoarer, mjuk sand etc men för oss har det funkat fint.

• Thegran

vi åker i vinter igen, har med en billig gammal bärsele att ha på flygplatserna, men annars blir det vagnen

• En till mamma

Jag hade använt mig av en bärryggsäck i stället, Luftigare och lättare att använda. Lättare för föräldrarna att gå fritt utan att barnets ben är i vägen.

• Sisterspoint

Hej,

Jag hade precis som ModestyB föreslår tagit med en rejäl bärsele. Vår dotter har hängt med i bärsele i Karibiens hetta och på djungeltur i Guatemala - funkar hur bra som helst! Köp gärna en med huvudstöd och möjlighet att skugga barnets huvud extra när de sover. Vi har använt en Ergo Baby carrier och varit supernöjda.

Som förälder slipper man allt stök med en vagn och barnet blir nöjt och tryggt. Dessutom har man ju bättre uppsikt om barnet blir för varmt, främmande insekter med mera.

Ha en riktigt skön resa! 

Svar på tråden Värt köpa bärsele (manduca) 7 v i Thailand med 1 1/2 åring?