• Hopefully01

Spänd i käken, tung i huvudet och trött!

Hej hej! Har sedan Någon vecka tillbaka, typ i samband med att lärarjobben drog igång efter sommaren känt mig så trött och konstig. Det började med att ena armen Kändes tung och liksom trött, den kan fortfarande göra det emellanåt men är bättre! Kan även känna mig tung i benen vid ansträngning. För en vecka sen började jag även känna mig spänd i nederkäken, tungan känns liksom tjock och som att käken är spänd och tar i när jag skall gapa stort. Känner mig tung i huvudet också ibland. Har i samband med ett gynbesök lämnat hormonella prover ( i annat syfte plus hb som visade 125) och alla de proverna såg bra ut. Antar att de borde visa sämre med blodkroppar och så om jag hade någon infektion eller inflammation i kroppen? Tänkte bara höra om någon mer känt sig såhär? Med lite stresssymtom? Eller vad det nu kan vara. Känns som att alla symtom kommit på bara en månad och jag kan tillägga att jobbet ät väldigt stressigt. Tänkte höra om Någon vet? Började noja över ms och andra sjukdomar hypokondrisk som jag är men det kanske bara kan vara stress? Det med spänd käke och att munnen känns mindre samt spänd och tung i huvudet är väl det som är jobbigast just nu.

• Svar på tråden Spänd i käken, tung i huvudet och trött!
  • Philippa

Låter som stress.... du måste varva ned så det inte blir värre.

Svar på tråden Spänd i käken, tung i huvudet och trött!