• BaraMy

Behöver jag ett inlägg till mitt babyskydd?

Hej!
    Jag köpte ett Emmaljunga babyskydd begagnat för några månader sedan. Därför vet jag inte exakt vilken modell det är osv. Men jag undrar om någon kan se om jag behöver köpa ett inlägg för spädbarn till mitt babyskydd? (jag läste nämligen på Emmaljungas hemsida att babyskydden ska passa från nyfödda, men man vet ju aldrig!)

• Svar på tråden Behöver jag ett inlägg till mitt babyskydd?
  • E Maria

Det behövs inte. Det finns ofta en sån liten dyna med när man köper.. Jag plockade bort den ganska fort.. Kändes överflödig... Men!!! Har du köpt den med bas? Alltså så att dukan klicka fast babyskyddet i bilen? Isf ska du inte använda basen.. Den är inte godkänd o får inte längre säljas.. Själva stolen är det inget fel på.. Men den bör inte vara mer än 8 år gammal.. Och den ska ju såklart inte ha varit med om någon krock...

• Summermom11

Det behövs inte i det där babyskyddet.  O basen är numera godkänd

Melvin <3 110603
  • BaraMy

Tack för svar! :) Vi köpte aldrig till någon bas utan sätter fast stolen med säkerhetsbältena, det är väl OK? :O Den är från 2011 och inte krockad!

• E Maria

För 1 år sen var basen inte godkänd vet jag iaf, och eftersom detta var en begagnad stol så tänkte jag det var bäst att upplysa.. Jag blev förbannad för en butik försökte lura mig att basen var godkänd o ville sälja den till mig.. Dom spelade dumma o sa att denaldrig varit icke godkänd.. Hur det är nu vågar jag inte svara på... Hur som helst tror jag det är en kanonstol utan basen :) alltså att fästa den bara med bältet..

• Summermom11

Finns en bruksanvisning till på Emmaljungas hemsida om ni inte fick med en, går att köpa till bas som är godkända nu iaf om ni skulle vilja ha en

Melvin <3 110603
Svar på tråden Behöver jag ett inlägg till mitt babyskydd?